Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Cryqer
Tjena!

Tänkte slänga in lite bilder på min pärla här.

Bilen är från början en vanlig V70 Summum utan diverse styling. ( och ni vet väl kanske hur tråkiga dom ser ut? Speciellt för mig som är 23 år och gillar lite hottade bilar ).

Det var precis såhär jag ville att min bil skulle se ut, en V70II, svart, sänkt, fina fälgar. Småstyling. Motoreffekt och dylikt brydde jag mig egentligen inte om. Men att den har en 2.5ft motor gjorde mig ingenting!

Info:
Volvo V70II Summum -10
2.5ft - 231hk
Automatlåda
60mm sänkt
Helt omgjord till R-design, förutom inredning ( endast pedalerna )
Ixion fälgar 19''
Ny vindruta samt bromsskivor och ok fram.

Framtidsplaner:

Jag vill gärna chippa den. Men det kommer nog tyvärr inte att bli så, då denna skönhet faktiskt redan har rullat ca 18000 mil. Så det kanske rentav är försent?
Nya fälgar, har tänkt mig ''Vertini Stance 5''. 20'' Denna gången.
Och som den ungdom jag är så gillar jag musik. Hög musik....Så det blir nog en enkel baslåda i bak. Orkar inte bygga värsta värsta..
Mitt mål är att ha den så clean som möjligt, bortsett från vindavvisarna och ögonlocken då. Kanske nån lite bredare fönsterboard, vi får se :-)

liten1.jpg
Här är när jag precis kommit hem därifrån jag köpte den :-)
liten1.jpg (1.49 MiB) Visad 465 gånger
liten2.jpg
Samma här!
liten2.jpg (1.56 MiB) Visad 464 gånger
liten3.jpg
Här har precis min flickvän tvättad den. När hon inte diskar, så tvättar hon ;)
liten3.jpg (1.78 MiB) Visad 452 gånger
liten4.jpg
Sänkt 60mm ( från förra ägaren )
liten4.jpg (1.09 MiB) Visad 461 gånger
liten5.jpg
Inredningen. Jag tycker det gör sig riktigt snyggt med ljus beige läderklädsel och svart bil!
liten5.jpg (1.6 MiB) Visad 454 gånger
liten6.jpg
Det jag har gjort med denna bilen är ögonlock och vindavvisare, samt lackerat bromsoken röda. Går i tankar på att lackera dom titangrå istället?
liten6.jpg (1.62 MiB) Visad 535 gånger
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Riktigt fin V70! =)
Och ang bromsoken om det var dom du tänkte lacka gråa istället för röda så kör på det =)
Tycker det är mycket snyggare med gråa alt guldfärgade ok , men det är min åsikt det hehe :)

Tummen upp för en fin bil iaf :)
Användarvisningsbild
av grillchips
12'ans speglar har ju dessutom den 100 gånger snyggare blinkers-listen istället för en liten rektangel. Funderade på om jag kunde bygga om mina på V50'n till såna men det är nog att glömma. :D

Riktigt tjusig kärra iallafall, håller med om den ljusa inredningen till svart bil, helrätt!
av Rage
Snygg och fin med en härlig motor i!
Brukar normalt inte gilla den ljusa inredningen men här känns den ok till den svarta utsidan.

Chippning är aldrig försent. Polestar har dessutom en kampanj nu. 231 -> 258 hästar.
Gjorde det på min -09 med 200 från början och det blev en trevligare och roligare motor än vad det redan är med en annan känsla i. Rekomenderas varmt!
Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]

Verkstadshandbok

Det finns två handböcker till modell&ar[…]