Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VickeC0
Hej!
Jag har en Volvo 245 glt -89 som jag skulle montera en stereo i.
Problemet är att efter jag gjort det så lyser blinkersindikatorerna hela tiden och Hel-ljus lampan lyser när jag inte har på hel-ljuset och lyser inte när jag har på det.

Jag monterade bort steron men problemet kvarstår, vad kan problemet vara?

Tack på förhand

/Viktor
Användarvisningsbild
av nisse
jord fel
av VickeC0
vart tror du det är jordfel då?
Användarvisningsbild
av nisse
rengör jord punkterna i motor rummet. sitter en på varje sida vid lyktorna.
av Curpling
Ibland kan det även vara känsligt om du inte jordat chassit på stereon, men i detta fall håller jag med föregående talar... jordfel i motorrum.
av JeppeK
Jag har exakt samma problem och skulle vilja veta vad du gjorde för att fixa det om du fick till det?

MVH
Jesper
Användarvisningsbild
av Hilmer
Är funktionen kvar trots att det lyser lite skumt i mätarhuset!??
Eftersom du monterat stereon på insidan bör även felet ha uppkommit i anslutning till detta, hur har du kopplat in det hela!? Det finns nämligen ett par jordpunkter under panelen som bl a jordar mätarhuset.
av JeppeK
Aha, alltså jag har samma problem som trådskaparen men inte samma orsak, jag fick mitt efter att jag skulle byta belysning i klockan så jag måste kommit åt någon kabel eller något men hittar det inte. Och jepp funktionen är kvar men fungerar baklängens dvs helljusindikator i mätarhuset lyser när helljuset är av och blinkerspilarna lyser hela tiden men blinkar då jag slår på blinkersen samt att varvräknarens pinne hoppar lite i takt med blinkersen och att den aldrig går över 2500 rpm.

MVH
Jeppe
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]