Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cryqer
Hej!

jag har läst överallt och googlat som en tok, men inte hittat någon som har / ska ta bort sina takrelingar.

Jag har mailat bilia, och dom säger:

''Tyvärr så går dessa rails inte att demontera på ett fackmässigt sätt. Bilar som beställts utan rails har en annan konfiguration på taket dessvärre.

Önskar man ändå ta bort railsen och lösa det på eget vis, så krävs att innertaket plockas ner då railsen sitter skruvade underifrån.''

Ja....Det går att ta bort dom, men då måste ja också täta hålen för skruvarna på ett eller annat vis. Någon här inne som har gjort detta eller vill göra?

Hur skulle ni gå till väga?
Användarvisningsbild
av grillchips
Såg häromdan en på garaget.org som tagit bort sina, han limmade dit pluggar vill jag minnas. Det är ju en lösning men då har du spår i taket och jag skulle aldrig lita på att det höll tätt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Bild
av kymco
Jag har demonterat på min V70.
Det var 3 år sedan och inget vatten läckage.

Skriv ett pm till mig om du vill ha mer info.
av lassemal
kymco skrev:Jag har demonterat på min V70.
Det var 3 år sedan och inget vatten läckage.

Skriv ett pm till mig om du vill ha mer info.
Eller svara här, är ju lite av vitsen med forum som detta eller? ;-)
Användarvisningsbild
av moose
StefanN skrev:Biltema har lösningen. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... -st-31215/
Haha, de där e den sämsta skiten som finns, det svarta är plast å tätar inte ett dugg. Lyckas man väl få den på plats blir det lätt gängtorsk på plastmuttern.
Finns garanterat något bättre att täta hålen med. Detta har varit uppe på forumet förut och då hade man fixat några rektangulära täckbrickor.
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]