Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
regeeN skrev:
agh39 skrev:Jag skrev på grund av att jag tycker det är konstigt att det är så få kvinnor (vad jag vet) som är representerade här.
Antagligen för att de inte har intresse av det, vad vet jag, tråkigt är det iaf.
Enklast är ju om alla medlemmar med döttrar på forumet börjar indoktrinera sina barn i Volvos goda. Jag är förvisso varken tjej eller direkt indoktrinerad, men växte upp i princip exklusivt med Volvo-bilar i nästan hela släkten och det verkar ju ha lagt en minst sagt solid grund för ett Volvo-intresse :D
Ja börjas det med Volvo i familjen kan det ganska troligt förs vidare till knoddarna. Själv hade vi Opel och Ford när jag växte upp men jag ville annat, som vanligt :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Indoktrinering hjälper inte. Jag har tre nu vuxna döttrar. De är uppvuxna i ett genuint Volvohem. Under hela deras uppväxt har familjen haft minst en Volvo. När de flyttat hemifrån har ingen köpt Volvo. En dotter är visserligen nästan Volvo. Själv åker hon Hyundai, men var gift förut. Hennes "gubbe" hade under något år två nya Volvo, men gick över till Kia sedan de skilde sig. Nu har hon träffat en ny, och han åker faktiskt V50. Så kanske nästa bil för henne blir en Volvo också. De övriga två döttrarna är helt förtappade. (Seat, Toyota och Skoda) Man kan inte lyckas jämt. :cry:
av Schmoyoho
gubbstrutt skrev:har sett två kvinnliga anv namn här skulle jag vilja inflika. sen vet man ju inte vem som
sitter bakom något anv namn ;-// .

gubbstrutt.
Kvinnliga användarnamn kan ju också vara killar, t.ex någon som namngett sin bil och tagit anv.namn efter det. Däremot undrar jag om inte Brainy är en tjej, jag har som fått det intrycket. Ingen annan har haft bild på sitt barn som avatar mig veterligen iaf.
SvenB skrev:Indoktrinering hjälper inte. Jag har tre nu vuxna döttrar. De är uppvuxna i ett genuint Volvohem. Under hela deras uppväxt har familjen haft minst en Volvo.
"Minst en volvo" det låter ju inte särskilt Volvo-troget, snarare som någon som inte fullt ut vågar tro på den rätta läran :(

Jag växte däremot upp i en totalitär Volvo-diktatur. Det har också sina nackdelar eftersom nu när jag ska skaffa egen bil är det svårt att ens försöka vidga vyerna. Till exempel imponeras jag föga av sport-/muskelbilar pga inredningen sällan faller mig i smaken, så när jag fönstershoppar bilar googlar jag på Volvo :oops:
Användarvisningsbild
av Brainy
Hahaha. Jag hade en bild på mig själv före det så du får fråga om någon kommer ihåg den!

För att sätta mer griller i huvudet på dig så kan jag ju berätta att jag har en kvinnlig fru ;)

Å den här tråden känns inte som ett seriöst förslag så jag flyttar den till klotterplanket!
av PTV
Könskvotering är rent skit om fel personer hamnar på fel plats i samhället pga just denna kvotering.
Användarvisningsbild
av Allinug
SvenB skrev:Indoktrinering hjälper inte. Jag har tre nu vuxna döttrar. De är uppvuxna i ett genuint Volvohem. Under hela deras uppväxt har familjen haft minst en Volvo. När de flyttat hemifrån har ingen köpt Volvo. En dotter är visserligen nästan Volvo. Själv åker hon Hyundai, men var gift förut. Hennes "gubbe" hade under något år två nya Volvo, men gick över till Kia sedan de skilde sig. Nu har hon träffat en ny, och han åker faktiskt V50. Så kanske nästa bil för henne blir en Volvo också. De övriga två döttrarna är helt förtappade. (Seat, Toyota och Skoda) Man kan inte lyckas jämt. :cry:
Håller med om att indoktrinering inte fungerar.
Om indoktrinering hade fungerat så hade jag kört Saab nu... :D
av llesrof
Vi kan ju slå ihop detta forum med HästNet eller annat hästforum för att bättre fördela över könen. Det skulle gynna hästforumen. Fast vi skulle ändå behöva ha olika versioner på forumed där vi tar hänsyn till sexuell läggning samt religiös tillhörighet.
Vi behöver ett HBTQ [och andra bokstäver]-alternativ.
Kristet alternativ
Muslimskt alternativ
Judiskt alternativ
New Age-alternativ
Hinduiskt alternativ
Buddistiskt alternativ
Kanske ett satanistiskt alternativ

Jag har säkert glömt något men det är ju bara till att fylla på.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]