Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavE
Fick också en uppdatering igår.
Märkte två ändringar. 1 Kartan visade redan i startskärmen var bilen står, förut har det alltid visat en kartbild över nåt som heter Admirals palast oavsett var bilen stått. 2 Tripmätarna, som aldrig har fungerat, var nu borttagna.
Android
Användarvisningsbild
av joel80
Jag märkte ingen av de ändringar du säger... uppdaterade precis. Kartan har så gott som alltid visat rätt på startskärmen för mig, det gör den nu också, och trippmätarna, som också alltid funkat, är kvar under instrumentpanelen.
Android för mig också.
Användarvisningsbild
av GustavE
Det var intressant. Då borde det alltså ha med bilen att göra. När hade du din bil inne på service eller uppdatering av programvarorna senast?
Användarvisningsbild
av sura56
joel80 skrev:Jag märkte ingen av de ändringar du säger... uppdaterade precis. Kartan har så gott som alltid visat rätt på startskärmen för mig, det gör den nu också, och trippmätarna, som också alltid funkat, är kvar under instrumentpanelen.
Android för mig också.
Samma här, karta och trippmätare fungerar perfekt som det alltid har gjort ( Iphone )
Användarvisningsbild
av joel80
Hade den inne på service i början av januari.. men det har funkar fint innan dess också.
Jag är en av de som haft väldigt lite problem med VOC. Läst om massa strul här och stackare som det funkar dåligt för ofta.. för mig har det varit max nån gång i månaden, och ibland inte på 3-4 månader, som det krånglat något. Aldrig krånglat mer än nån halv dag eller så.

Haft bilen sen årsskiftet 2012-2013..
Användarvisningsbild
av Turritops
GustavE skrev:Fick också en uppdatering igår.
Märkte två ändringar. 1 Kartan visade redan i startskärmen var bilen står, förut har det alltid visat en kartbild över nåt som heter Admirals palast oavsett var bilen stått. 2 Tripmätarna, som aldrig har fungerat, var nu borttagna.
Android
Har en V60 MY14 och har också alltid startat på Admirals palace eller något liknande. Nu fungerar det bättre och tripmätarna är kvar. Vet inte om det hänger ihop men förklimatiseringen, som alltid fungerat klockrent, startade inte som den skulle när jag satte tiden med "mellanversionen" av appen, har inte hunnit testa med den senaste uppdateringen.
Användarvisningsbild
av PaNi
I iPhone-versionen noterade jag en nyhet. Om man försöker kommunicera med bilen medan den används av någon annan så talar appen om att "nu används din bil". Bra, tidigare har man inte sett att bilen var igång.
Användarvisningsbild
av Perra83
PaNi skrev:I iPhone-versionen noterade jag en nyhet. Om man försöker kommunicera med bilen medan den används av någon annan så talar appen om att "nu används din bil". Bra, tidigare har man inte sett att bilen var igång.
Att bilen används har ja fått upp tidigare under vintern med en äldre version av appen.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Som nu igen, man vill ladda bilen men finns inte en chans att nå bilen vare sig från Android eller iOs device, man blir så trött. Den har inte haft kontakt på 22h säger den.
Användarvisningsbild
av Selast
Jag kan inte heller få kontakt med min bil :( Det står kunde inte kontakta din Volvo och statusen säger att den är parkerad hemma sedan 3 dagar fast jag åkt till Oslo tor i helgen... Är detta ngt allmänt fel eller?
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]