Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

ok verkstaden förklarar nog saken, men tycker de är rätt bra bromsvärden i vilket fall för att köpt en bil kört den 1000 mil och endast bytt frambromsbelägg under den tiden :)

dock är skivorna nästan helt slut så ska renovera bromsar fjädring etc i sommar fjädringsväg kommer de bli bilsteindämpare och några schyssta sänkfjädrar sålänge :)

Ang däcken kommer jag gå helt mot trenden med smala däck och breda fälgar kommer bli 225/55/15 på dessa 7 tum breda fälgar när jag har råd, dock ska jag köra slut på dessa däck först så de kan ta lite tid ;)
Stagern skrev: och tycker du inte 2.7 i frambromsar är ganska bra värde för pappas och mammas 945 har 1.8/2.0 i bromsvärde fram trots helt bytta bromsar fram på, min har jag bara bytt bromsbelägg fram ;)
Hur högt värdet blir beror på hur hårt de på besiktningen trycker på pedalen = om man får en suris så trycker han/hon lite extra om man ligger på gränsen och om man får en snällis så trycker de lite mindre..

/Andreas
Jo fast skillnaden är också ganska stor för att pappas och mammas gröna 945 har de här problemet med bromskivor som slår sig, första gången körde vi china skivor året efter så hade dom slagit sig och då köpte vi brembo skivor året efter slog dom sig också sen lämnade vi in bromskivorna på svarvning och sen har de gått några år och nu verkar de som dom slagit sig igen :( på den bilen har vi lagt ner mycket tid och pengar i renovering av broms/hjulupphängning så på de sättet tycker jag Dagmar var ett riktigt lyckat köp :)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 24

Har kopplat kablarna och provstartat bilen. Tripp […]

Uppdatera mjukvaran

e-call är den lagstadgade automatiska tj&au[…]

https://www.bilprovningen.se/arkiv/nyheter/2025-03[…]

740 som krånglar