Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
grillchips skrev:Här i Stockholm används ju dragkrok istället för parkeringshjälp! ;)
Du vet inte hur rätt du har, grillchips. Men det behöver inte vara Stockholm. Jag var så nöjd med mitt demonterbara drag. Har alltid haft fast tidigare. Hade det funnits det på denna bil också, så hade jag inte haft en liten lackskada nu ?:-/ Jä**la idioter. ?:-/
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, jag har demonterbar krok också, nöjd över att det förstås är snyggare utan krok men fortfarande ha möjlighet till krok när det behövs. Jag lärde mig snabbt att bli väldigt kritisk till var och hur jag parkerar bilen. Där jag bor, nybygge, så är det kaos gällande parkeringar. Det finns gott om platser utanför våra hus men inte tillräckligt och folk är hysteriskt usla på att fickparkera, eller så bryr de sig helt enkelt inte. Jag vägrar ställa bilen här utanför av just den anledningen, jag kostar hellre på mig den extra minut det tar att köra in till min plats i garaget även om jag bara ska upp till lägenheten en snabbis och sedan åka igen. Men visst har bilen ådragit sig skador från parkeringen vid mitt förra boende, vänster fram, så någon har varit jävligt närgången.

Vet inte riktigt vad jag ska göra med den skadan, inget man ser i första taget men skrapet finns där. Får se om maskinpolering kan dämpa det eller något.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Smaken är delat......

Underbar kombination... :-)

D2 med 115 häst +

Avgassystem: Sportflow från BSR.
Fälgar: Stance 6 eller Roadster 20 tum och 255 däck
Sänkfjädrar: H&R 40mmVinge,
Vinge
Dubbla utblås,
Diffusor
Drag.
Tona rutor fram o bak
Foliera/lackera tak

Jag har genom åren kört motsatsen, skralt utrustade bilar med mycket motor. Hade tex en BMW med BMWs största/starkaste V8 men utan farthållare och Eluppvärmda stolar. :-O)

KUl att alla gillar olika......
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja man får ju prioritera såklart! ;)
Användarvisningsbild
av SvenB
VolvoB20 skrev:Smaken är delat......

Underbar kombination... :-)

D2 med 115 häst +

Avgassystem: Sportflow från BSR.
Fälgar: Stance 6 eller Roadster 20 tum och 255 däck
Sänkfjädrar: H&R 40mmVinge,
Vinge
Dubbla utblås,
Diffusor
Drag.
Tona rutor fram o bak
Foliera/lackera tak
Kan tyckas märkligt, om man inte tar med "hela biten". Han har ju mer eller mindre fått bilen till skänks av sin far, som vill se sin son åka i en trygg bil. :D
Användarvisningsbild
av discokaj
Giggs skrev:
Piroz skrev:Några tips på schyssta butiker som säljer fälgar? Har spanat in specialfalgar men deras utbud verkar rätt... tråkigt?
Giggs: har du några bilder på din bil som du skulle kunna pm? inspiration vore fett!

Får kolla närmare på Heico och westfalia!

Tack!
Nässjödäck har bra sortiment! http://www.nassjodack.se

20" med standardchassie ser tyvärr inte vidare snyggt ut som några påpekat redan.
Jag har sportchassi med 20" och det är på gränsen tycker jag. Dock måste en någorlunda komfort gå före utseende för min del! :)

Här finns lite bilder http://www.garaget.org/?car=291019 !

Riktigt fin bil du har där Giggs! En fråga bara polestar märket får man det monterat i grillen sådär när man beställer paketet eller är det något du hittat på själv?
av Piroz
Haha ja men jag kör nog delbart drag, kan ju alltid ha andra halvan i bagaget någonstans om det skulle behövas ;)
Yes, kan tyckas konstigt men har inte råd med allt för mycket ;)
Är fronten och sidokjolarna andra på R serien? eller är det bara grillen?
Ringde idag vår lokala volvo handlare och dem berättade att en R bakkjol kostade 1438kr olackerad.
Så det blir absolut något på listan :)

Min budget är på ca 30 000kr ink fälgar, däck o allting kanske blir mer nu när jag fått jobb med men 30 000kr nu i början alla fall :)
Användarvisningsbild
av Brainy
R-design-grejer är väl bara knata in på lokala volvo åf'en och köpa?

Appropå 20" så är det 245/30/20 som gäller för att komma närmast orginal rullomkrets. Jag kör 245/35/20 för att jag tycker det är snyggare med lite mer utfyllnad i hjulhuset och lite mer gummi. Detta med en 35 mm-sänkning.
av Piroz
Yes därav jag ringde o kollade men vet inte riktigt vad som är skillnaden på en R design och en vanlig :)
Föresten finns det några sportstolar i volvos serie? kör en saab 9-3 nu med vector paketet som har riktigt goa stolar...
av Rage
Om du menar skillnaden på vanlig och r-design sportkjol så är det enkelt/dubbelt synliga utblås med r-design, sen om jag inte är helt fel ute så har den väll en duffuser med under där det annars bara är kjolen som fortsätter ner.
V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]

Menar du bärarmsbussningarna bak? Vet att dom[…]