Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av torbjörnsvolvo
Hej
Jag har exakt samma problem som du. Monterade ner hela kistan och smörjde upp allt men det hjälpte inte. Ska också till skroten och plocka en ny låskista.
Känns lite som samma problem jag hade med höger bakdörr. Hittade inte riktigt felet där helle men det avhjälptes med att byta ut hela låskistan.
av MartinAberg
torbjörnsvolvo skrev:Hej
Jag har exakt samma problem som du. Monterade ner hela kistan och smörjde upp allt men det hjälpte inte. Ska också till skroten och plocka en ny låskista.
Känns lite som samma problem jag hade med höger bakdörr. Hittade inte riktigt felet där helle men det avhjälptes med att byta ut hela låskistan.
Mitt löstes med våld.
Efter att ha slagit sönder plasten i klykan (där klon gömmer sig i öppet läge) så kunde klon öppnas som den skulle och då visade det sig att det var en plastbit ovanpå klon som lossnat.
Tänkte lägga upp lite bilder här tids nog.
av torbjörnsvolvo
Hej. Jag hittade också en massa plast som tycktes komma från insidan av REG plåten. Funkar bra efter rengöring. Upptäckte när jag kollat en del på låset att det ser ut som om själva låsbygeln nere vid kofångaren är svetsad mitt på. Ska det vara så eller är detta en lagning/ förbättring?

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]