Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av niklash
Hej,

Jag har nyligen köpt en S40 från -99. Jag skulle vilja sätta in en ny stereo så att jag enkelt kan koppla in min telefon för att köra Spotify. Jag kikade på NetOnNet och hittade den här: http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ ... 3414.6139/ . Fungerar det och sätta in en sådan i min bil, och är det svårt? Behöver jag köpa till några sladdar?

Tacksam för svar!

/Niklas
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hej hej!

Det du behöver är en ISO adapter till din bil.
Enkelt förklarat, i din bil finns en kontakt eller två, och stereon har en annan sorts kontakt, adapter sätts alltså mellan.

Minns inte hur det är på -99 men det kan vara så att du behöver en adapter för antennen också.

I övrigt får man kapa/fila bort en plastbit på var sida i uttaget där stereon sitter så den nya går in.

Inget av detta är svårt skulle jag säga.
av niklash
Hej,

Tack för svar!

På länken till kabeln du postade står det: Passar följande Volvo modeller tillverkade efter 10/2000. Funkar det ändå med min från 99 tror du?

/Niklas
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nu var jag lite snabb..

Volvo bytte kontakt -00 om jag minns rätt, så då får du kolla på brl efter en adapter istället eller någon annan firma som säljer bilstereo.
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]