Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
gubbstrutt skrev:du får nog plocka ned plasten där under o kolla som sagt
ta med dig en skarp ficklampa.
det finns folk här som är mycket bättre än vad jag är
på de bilarna kanske de kan säga direkt vad felet är.
men om de va ja skulle ja ta ner plasten det är enkelt.

gubbstrutt.

Yes ja vet att de är enkelt att få ner den men måste då lyfta fronten på bilen eftersom de vinklas väl neråt då man tar bort detta?
ja tog bort min utan å lyfta fronten inga bekymmer.
min bil är inte sänkt förkännedom.
det är en s70 glt 99 kanske är nån skillnad med va vet jag.

gubbtrutt.
Användarvisningsbild
av DooZeR
gubbstrutt skrev:ja tog bort min utan å lyfta fronten inga bekymmer.
min bil är inte sänkt förkännedom.
det är en s70 glt 99 kanske är nån skillnad med va vet jag.

gubbtrutt.

Kan ju testa iallafall, annars är de dumt att köra utan det tills helgen om ja inte får dit de igen? Får ta tag i detta imorgon isåfall för ska börja jobba om 1 tim :/
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det är omöjligt att svara på vart det kommer ifrån med plasten ivägen. Både olja och vatten kan vandra en bra bit.

För övrigt har jag inget skydd på min V70, och hade inget på 945an heller. Bara man tänker sig för innan man kör över den där stora stenen i vägen så har det ingen större betydelse.
av BjarneJ
Lågg eventuellt en bit papper (tidning eller wellpap) under bilen och låt stå över natten. På morgonen bör det gå att utreda vad för sorts vätska det är frågan om.
av BjarneJ
Lågg eventuellt en bit papper (tidning eller wellpap) under bilen och låt stå över natten. På morgonen bör det gå att utreda vad för sorts vätska det är frågan om.
Användarvisningsbild
av DooZeR
Lucif3r skrev:Det är omöjligt att svara på vart det kommer ifrån med plasten ivägen. Både olja och vatten kan vandra en bra bit.

För övrigt har jag inget skydd på min V70, och hade inget på 945an heller. Bara man tänker sig för innan man kör över den där stora stenen i vägen så har det ingen större betydelse.
Okej men då är de ju inge brådska att få tillbaka skyddet isåfall om ja får bort de på parkeringen:)
BjarneJ skrev:Lågg eventuellt en bit papper (tidning eller wellpap) under bilen och låt stå över natten. På morgonen bör det gå att utreda vad för sorts vätska det är frågan om.
Där va du ju lite smart!;) hehe nä men de va ett bra tips så ska se om jag kan lägga nått där:) tycker de är lustigt bara, har jag kört med bilen så blir det såhär efter va jag har uppfattat de som. För de såg ut att ha varit blött på plasten men småtorkat typ som på bilen. Men ska testa allt detta så får vi se va man kan få se xD
av BjarneJ
På husets tidigare V70N läckte det under bilen. Vätskan visade sig vara bromsvätska på grund av havarerat slavcylinder som släppte ifrån sig vätska och jag kom först underfund med vad som var felet när kopplingen slutade fungera.
På din bil sitter slavcylindern utanpå växellådan så det är nog inte här felet ligger. För egen del misstänker jag läcka på kylsystemet då det inte verkar vara så pass kladdigt att det kan vara olja.
Användarvisningsbild
av darkien
ja tippar nog snarare på glykol av fläcken att döma gissningsvis en mindre läcka i kylargaveln på högersidan

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]