Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av phicron
Hej alla Volvofantaster :)

Jag har en V70 II -08 momentum med Performance ljudsystem. Tycker att ljudet är orent och låter instängt.

Finns det någon uppgradering man kan göra till High Performance, mjukvarunedladdning, eller liknande?
Bara byta till HP högtalare lär göra skillnad
Kolla på bildelsbasen efter V70 högtalare -08. Dom med blå etikett är HP och är rätt billiga också.
Det går inte /finns ingen mjukvaru uppdatering till P-HP och byta stereo går inte heller tydligen.

Själv satte jag dit Premium högtalare fram samt eftermarknads slutsteg till dessa och det blev ett jäkla lyft.
Hej lite frågor du har gjort det som jag tänker göra
Jag tänkte också montera in Premium högtalare i min som nu har H/P.
Som jag förstått så har Premium mellan register,var sitter det?och sitter det mellan bak också?
Hur kopplade du in slutsteget vilka kablar?

Murdoc12 skrev:Bara byta till HP högtalare lär göra skillnad
Kolla på bildelsbasen efter V70 högtalare -08. Dom med blå etikett är HP och är rätt billiga också.
Det går inte /finns ingen mjukvaru uppdatering till P-HP och byta stereo går inte heller tydligen.

Själv satte jag dit Premium högtalare fram samt eftermarknads slutsteg till dessa och det blev ett jäkla lyft.
Är hel grön inom billjud. Så jag läste en del om slutsteg och eftersom jag ville ha ett som kunde ta hög nivå in så påpekade flera om att skaffa ett steg med bättre kvalitet. Jag hittade ett begagnat DLS som gav bra tryck iaf.

Fick dock lite strul. Att mata in i högnivå-ingången gav ganska dåligt ljud och bara i mono. Kvittar hur mkt jag felsökte och dubbbelkollade så tror jag att man ska satsa på en bra hög-lågnivå omvandlare.

Tror att jag höll på och felsökte i 6h utan resultat. Kopplade om och om utan resultat. Körde iPhones till lågnivåingången och det fungerade bra så ngt knas tror jag att det var på omvandlaren i steget. Till slut tröttnade jag o testade att mata högnivån direkt i steget lågnivå-ingång för att se om det var HU eller stegets omvandlare om var dålig( lågnivå fungerar bra) dålig ide egentligen , men det fungerade kanon utan störningar faktiskt. Gainen på steget inställd på det lägsta och ljudet blev kanon.
Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]