Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

wissel skrev:Kan du kolla om det finns nån etikett med art.nr ?
Då finns det kanske en chans att hitta din spegel exakt ?
:-)

Finns två etiketter en för vardera spegel, vänster/höger, tittade in på Rejmes med samma nummer men lyckades komma på lunchen när det var
ny på jobbet bakom disken, fick nästan själv söka i VIDA men lyckades inte hitta nåt, du kanske har mer tur

30716596 Vänster
30716597 Höger
Vet inte faktiskt vad den "kan" ? Men har iaf. suttit på en 2007 S60.
Tror just 2007 var väldigt "egna" varianter.....
Visuellt Artikelnummer:
30716596
Description:
GRÖN KONT 14 KABLAR
Vehicle - Volvo S60
5-MANUELL - - -
B5244T5 6901596 200703 20070307
wissel skrev:Vet inte faktiskt vad den "kan" ? Men har iaf. suttit på en 2007 S60.
Tror just 2007 var väldigt "egna" varianter.....
Visuellt Artikelnummer:
30716596
Description:
GRÖN KONT 14 KABLAR
Vehicle - Volvo S60
5-MANUELL - - -
B5244T5 6901596 200703 20070307

Har för mig att just 2007 var ju Classic modellernas år och då fick s60 v70 blinkers i backspeglarna, innan hade de inte blinkers, var just
därför jag leta efter speglar från nyare volvos, det är bara koppla in och se vad man får och vad man inte får, borde inte tappa nån
funktion med tanke på att spegeln ar 14 och bilen 13 kablar, dock så kanske man måste byta på vissa terminaler om de inte går till samma funktion.
får kolla i EWD innan jag börjar gräva, kopplade in AEM idag, ska bara ladda mjukvara för den sen är det park. sensorer bak med nya stötfångare
sen kör vi fram inklusive strålkastare, lite jobb framför mig
Spännande tycker jag, undrar om du behöver mjukvara ?
Misstänker det av någon anledning, jag håller tummarna iaf.
Låt oss få veta när du vet....Ha de gott
Freddie
wissel skrev:Spännande tycker jag, undrar om du behöver mjukvara ?
Misstänker det av någon anledning, jag håller tummarna iaf.
Låt oss få veta när du vet....Ha de gott
Freddie
Mjukvara för elinfällningen måste jag ha, det är bara att det är fördraget i dörren vilket underlättar, blinker tänker jag sno kablar i skärmen och se till
så de kommer i den gröna kontakten, allt det andra finns redan där, får hoppas att det blir så enkelt som man tror men jag är beredd på det mesta
tjenare, på min v70 2007a har ja fått knas med backspeglarna. yttertemp givaren visade på 172 grader pluss ja har 14 kablars varianten.

vad skiljer sig 13 och 14 kablarna åt?

ja ser att majoriteten som ligger ute är 13 eller neråt.. sen efter 2007 kom väl BLIS och dom har 15?

ngn kunnig eller villig att ge ut ett el schema får gärna maila mig!

info om mitt problem.

massa felkoder men efter lite meckande och pulande så ligger yttertempgivaren höger backspegel , båda elinfällbara motorerna och en till vad det nu var...

trycker ja på elinfällningen så händer inget med speglarna förutom att panelen i bilen dör alltså den som man kan välja höger och vänster med. ddm och pdm kontrollerade och fullt fungerande, testat monterat bort backspeglar och tryck på knapp men inget felmeddelande eller liknande kommer upp då.

ska göra en egen tråd gällande mina elfel som uppkommit och hoppas ngn haft samma och fått svar vad som hänt!

volvo ville ha ca 10k för en felsökning då det är ngt elfel som ligger och inte i modulerna. då alla moduler är testade med vida och skulle fungera... så ska leta reda på elschema och sen börja leta kabelbrott...

så två frågor för att korta ner detta.

backspeglar med 14 kablar.vad skiljer sig det mot 13?
samt kan knappen för infällning störa ut hela systemen ifall det är ngt fel på mjukvaran?!
Frugan glidtacklade en 50tons 24meters lastad med tackjärn när den väjde för träd som hängde över vägen. Hennes S60 hade hela sidan full i fastkletat gummi från hjulen. En avtorkning med thinner och 30min med polermaskinen så vart den precis som ny. Nå förutom spegeln som var pulvriserad.

Hur som helst så hittade jag en på bildelsbasen för 400kr.
Du har väl en vanlig eljusterbar med värme i glasen. Ytterligare 2trådar är för tempgivare. Typ den vanligaste modellen.

Tar 10min att byta
Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]

Har du provtryckt motorn?

460 T5 AWD

Trist att du inte kan slutföra. Hade vart kul[…]