Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då kör vi på det till helgen så får man prova återkommer med kommentarer om detta.

Men frågan är ju Polestar eller R fälgar vad tycker ni ger mest skillnad? Känslan underfoten eller suget i ögat?
discokaj skrev:Okej och då kommer nästa dumma fråga från denna nya flexifuel ägare, är det bara köra upp den här tanken med 95 så man har nån lite kvar sen bara tanka i full med E85? Känns som man borde veta det här när man precis köpt ny bil=)
Jag har fått rådet att ha så lite som möjligt kvar av det gamla bränslet när man byter. Kör sedan minst 20 minuter i lugn fart så bilen ställer in sig (adapterar) på det nya bränslet.
av Mwi
Mer effekt eller snygga fälgar? Svaret är givet :-)-) Mer effekt har du glädje av vid varje omkörning och start, R-fälgar har du själv bara glädje av när din bil är parkerad och du står utanför.
Sceptic skrev:
Skruffel skrev:Ni som har gjort denna uppdatering får gärna skriva och berätta i tråden ifall ni får något paket hemskickat innehållande dekaler och annat "godis". Jag har registrerat min polestaroptimering, och fick endast en litet häfte med en ID-kod som bevis på optimeringen när jag registrerade uppdateringen på deras egen hemsida... :cry:
Jag fick ett litet flott blått paket från Polestar av den trevliga mecken på Bilia innehållande info och det blå Polestarmärket. Även mallar för ditsättning av märket fanns med. Viktigt att det sitter rätt :wink:
Om du inte fick det här paketet när du gjorde optimeringen skulle jag åka tillbaka och kräva ett.
Ringde Polestar här om dagen, och mycket riktigt hade dem glömt bort att skicka mig paketet med loggorna. Dem hade tydligen mycket att göra innan sommaren, och någon semester mitt i alltihop hade lett till att mitt "paket" försvunnit i mängden. Men dem lovade skicka det ASAP och således har jag det förhoppningsvis inom en vecka eller två. :-)-) Sen får vi se om jag sätter på dekalerna eller inte. Många verkar dela uppfattningen att den blå loggan bak på en XC60 inte passar in riktigt... ?:-/
Som nybliven D5 ägare är denna kampanj rätt intressant. 7papp är dock fortfarande inte kaffepengar så någon som kan bjuda på lite erfarenheter kring hoppet från 205hk till 225hk. Märks det ordentligt? Bara vid toppvarv? Inte alls?
discokaj skrev:Hej jag står mellan valet och kvalet, Polestar eller R Fälgar 19" vi snackar om en Volvo V70 2011 2.5ft R-Design. Någon som har erfarenhet av detta? Ska man köra 95 eller E85?
Iom R-design så har du väl redan snygga 18"are så i mina ögon är valet enkelt, polestar. :-)
Användarvisningsbild
av EjS
Jag har präcis gjort 205-225 hk uppgraderingen.

Och ja det kan rekommanderas. Jag tycker dock det är medt på motorväg i hög växel att det verkligen känns. Stadstrafik gör ingen stor skillnad tycker jag.

Att man samtidigt ändrar mapning av gaspedal så det "känns" piggare men blir svårare att ge rätt gas - det är et billigt billigt trick och närmast kriminellt.
av Rage
På min 2.5FT tycker jag den blev piggare och bättre drag genom hela registret. Sen är det inte fel att kliva upp till samma effekt det är på -10 och -11 heller genom samma optimering :)
Min personliga åsikt är att det helt klart är värt det, bilen blev roligare och behagligare att köra, sen är det ju olika med olika motorer, det ska man ha i åtanke.
Hade man fått 58hk extra som på 2.5FT så hade det ju inte varit något att tänka på men i mitt fall är det bara 20hk och 40nm man får. En sak hade varit om programvaran till automatlådan påverkades till det bättre för den är inte riktigt på topp tycker jag.
Mwi skrev:Mer effekt eller snygga fälgar? Svaret är givet :-)-) Mer effekt har du glädje av vid varje omkörning och start, R-fälgar har du själv bara glädje av när din bil är parkerad och du står utanför.
Eller fälgarna syns 23 timmar om dygnet, effekten har du bara nytta av under (en bråkdel av) en timma....
Så tänker nog många..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare