Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Piroz
Tjenare!

Kommer inom kort införskaffa mig en vit V70 2012!

Tänkte sätta in följande och har därför några frågor och ber om smakråd!:

Drag.
Tona rutor fram o bak
Foliera/lackera tak
20' fälgar:
Stance 6/roadster

vindavvisare
svartgrill
Kylbox
Wifi
2x utblås
Sportflow avgassystem
vinge

Längst upp på listan. Tona rutorna.
Tänkte 85/95% bak och 40% fram. Lagligt?

Foliera/lackera taket. Matt svart eller glans svart? Foliera eller lackera? Vad tycker ni?

Tänkte på ett par 20' fälgar med låg profilsdäck
Är sugna på ett par konkava fälgar men hur blir det med ETn?
Samt hur smala däck kan man ha? 35? 30?

Finns det några helsvarta grillar till V70? utan emblem eller något?

Kylbox, bara att köra på volvos original? eller finns det bättre?

Bilen har förtillfället inga utblås övh. Tänkte byta till 2 stycken en på varje sida.
Dem behöver inte vara kopplade till avgasröret utan mer en snygg detalj bara.

Frågan är då vad jag behöver byta? eller kan man borra?
Samt vad ska jag festa dem i? svetsa fast dem bara? Vad säger besiktningen om det?

Vinge. Finns ingen vinge på bilen i nu läge. Vad kan bli snyggast en i kolfiber eller en i original färg?

Insättning av baslåda, har det stora paketet antar att det är bara o köra med en höglågnivå addapter?
Eller kan man köra med ett slutsteg som har auto start typ DLS CA12?

Original skärmen skulle jag vilja byta ut till någon med tusch är det ens möjligt?

Som ni ser så vill jag att bilen ska bli stilrent stylad har ni andra tips på vad ni tycker kan vara en snygg detalj så får ni gärna nämna det.
Senast redigerad av 1 Piroz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av StefanN
Drag: Löstagbart/infällbart om det ska nån stil på det.
20": 245/30-20" tex om du ska ha rätt omkrets. ET bör ligga på 50-55.
Tonade rutor fram = nej, kommer inte godkännas på bes.
2x utblås: Man sätter inte dit fejkade utblås, det är förbehållet epatraktorerna. Byt till D5-kjol eller R-Design med uttag.
av Piroz
Nja jag vet hur folk ser det med fejkade utblås, grejjen är den att jag inte vill köra med raka rör som leder till massa bruller. Vill bara ha lite stilrenare utseende. Så ny kjol får det bli!
Användarvisningsbild
av xerent
Om du ska skaffa 20" fälgar (inte 20') måste du sänka bilen minst 3 cm, annars ser det knäppt ut.

Vinge är snyggast lackad i samma färg som resten av bilen.
Användarvisningsbild
av Giggs
Så länge du har rätt ET så ska det ju inte vara några problem med konkava fälgar, typ Vossen (eller kopior för all del).

Jag har en dold Westfalia dragkrok från Mekonomen, den blir 100% osynlig vid demontering och du behöver inte kapa något i bakspoilern.

Har precis folierat mitt tak, vinge + en del av bakluckan i blanksvart. Blev riktigt nöjd med resultatet. Ser bara fördelar med att foliera kontra lackering.

Heico har en emblemlös grill, dock inte helsvart men det går ju att lacka om man vill.

Har aldrig sett någon annan bil med vindavvisare än gamla 240s typ...det säger väl allt? ;P (smaken är som baken, tycker du det är snyggt så sätt dit. Finns på vparts.se)
av Piroz
Några tips på schyssta butiker som säljer fälgar? Har spanat in specialfalgar men deras utbud verkar rätt... tråkigt?
Giggs: har du några bilder på din bil som du skulle kunna pm? inspiration vore fett!

Får kolla närmare på Heico och westfalia!

Tack!
av llesrof
Vindavvisare..? Ville du inte snygga till bilen? :D
av Rage
Volvos eget sportsystem samt byte av kjolen/diffusern bak är nog det bästa angående att få dubbla utblås.
Finns på Bilia och deras Webshop.

Angående vingen så är finns det ju både Orginal samt på vparts. Jag köpte en färdiglackad orginal hos Bilia i våras för 4100:-. Monteringen är riktigt enkel, finns färdigmärkt på insidan av bakluckan var man skall borra. Tar 10-15 min för den händige.

Som xerent skrev så är en sänkning att rekommendera vid 20". Blir lite mycket luft annars. Vet du om det är sportchassi på den idag?
Användarvisningsbild
av Giggs
Piroz skrev:Några tips på schyssta butiker som säljer fälgar? Har spanat in specialfalgar men deras utbud verkar rätt... tråkigt?
Giggs: har du några bilder på din bil som du skulle kunna pm? inspiration vore fett!

Får kolla närmare på Heico och westfalia!

Tack!
Nässjödäck har bra sortiment! http://www.nassjodack.se

20" med standardchassie ser tyvärr inte vidare snyggt ut som några påpekat redan.
Jag har sportchassi med 20" och det är på gränsen tycker jag. Dock måste en någorlunda komfort gå före utseende för min del! :)

Här finns lite bilder http://www.garaget.org/?car=291019 !
Användarvisningsbild
av börne
llesrof skrev:Vindavvisare..? Ville du inte snygga till bilen? :D
Det där har jag inte heller förstått. det ser ju sjukt fult ut med fula plastbitar i ovankant av sidorutorna, det är nästan lika fult som ögonlock, det är det värsta jag vet.

Fejkade utblås hör ju också till nåt jag inte fattar... går ju att få till det snyggt med snygga slutrör rakt på original.
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]