Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aousio
Hej!

Funderar starkt på att byta upp mig till en XC70 summum -12:a
Några frågor:

Bilen har följande utrustning. Summum, dragkrok, automat, solid svart.
Tycker ni att den är snålt utrustad?
Bilen har gått 4000 mil och bilfirman ska ha 319tkr (överprisad?)
Vad ingår i summum på en XC70 -12? Den hade iaf backsensor, Blåtand, skinn, xenon, regnsensor också har jag för mig!

Vettigt köp?

Tacksam för input!
av SweRonin
Jag tycker iaf att det är dyrt

Skall du lägga så mycket pengar varför inte lägga lite mer så får du en helt ny bil med garantier, fri försäkring och service.
Det kanske blir +-0 då du får allt ovan gratis och billigare skatt. Min xc70 har nästan 4500kr i skatt.

Om du inte måste ha dragkrok så har brabil några my14 på lager.

Jag bytte till en ny då jag tänkte samma sak då jag fick bra pris på nya bilen samt min och bättre ränta ca 4%

Jag är ung så bara min försäkring ligger på 1100kr/ mån på min xc70
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Håller med ovanstående!

Finns många helt nya MY14 XC70 D4 awd aut Summum BE (bland annat) som bara kostar 50 mer än den MY12 med 4000 mil på mätaren. MY14 lagerbilar vill återförsäljarna verkligen bli av med nu när MY15 är på intåg till hallarna om bara några veckor så var inte rädd att pruta på en ny lagerbil! :D
av aousio
Ok, det har jag inte tänkt på.
Vad tycker ni man borde ha förutom D5, automat, summum? Ngt paket som man ska ha?
Användarvisningsbild
av Hanzon
Nu beställde jag en ny och det är kanske inte samma utgångsläge från att hitta en lagerbil med "rätt" paket
Jag valde bla klimatpaket med tidur vilket jag uppskattar. Lastpaket med elmanövrerad baklucka och laminerade och tonade rutor är enligt min uppfattning värt pengarna.
Jag skulle även titta efter lagerbilar med Business E pro paket, jag valde till det, det är bla parkeringshjälp fram och bak, navigation, digitalt kombi instrument och taklucka.

'
av Mccartney
Automatisk nivåreglering är kanon om man kör mycket med släp och jag har även backkamera på min vilket är kanon att ha. Volvo on call är också en bra sak om man har en diesel. Fördeln med en My12 är Haldexen:)

I summum paketet ingår väl elektrisk baklucka eller?
av SweRonin
aousio skrev:Ok, det har jag inte tänkt på.
Vad tycker ni man borde ha förutom D5, automat, summum? Ngt paket som man ska ha?
jag skulle köpa D4 om du inte måste ha D5 av någon anledningen eftersom det just är kampanj på D4.
mom/sum är iaf minsta jag skulle välja resten får du själv avgöra om du måste ha eller inte.

Det är så svårt att säga vad du måste ha då alla tycker olika.

Många skulle aldrig köpa en bil utan läder, jag tog ej summum p.g.a läderstolarna då jag har haft det i mina senaste bilar och svurit varje gång jag klivit in varför tog jag det. Varmt som satan på sommaren och iskallt på vintern.

jag tog BE och inte BE pro eftersom jag inte behöver navigator hade det i min tidigare bil använde 3, 4 gånger på 2år. Kan använda mobilen dom få gånger istället.
Den hade taklucka använde aldrig den under 2år. Det låter för mycket att ha takluckan öppen. Jag älskar åka tyst och mjukt, så Jag kör alltid med AC.
så jag köpte till för 3500kr parkeringshjälp fram.

Det bästa är att du går å provar allt och tänker efter noga om du verkligen behöver det eller inte.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
XC70 D4 awd automat är det otroligt bra kampanj på just nu! :D

Klimatpaket med VOC (Volvo on Call) är ett måste. Då kan du fjärrstyra värmaren och få massa annan info om bilen, via din smartphone. Plus att det ingår bl.a värme i ratten. En viktig grej i VOC är nödassistans om du t.ex kör och krockar i obygden så noteras det hos Volvo och dom ringer upp bilen (+ skicka räddningstjänst, polis, ambulans).
Lastpaketet är fint med! Laminerade rutor runt om sänker vägljud och gör det svårt (nästan omöjligt) att göra inbrott i bilen. Ingår även tonade bakrutor och elmanövrerad bagagelucka bland annat.

Summum hade jag valt, så man får skinn och keyless-drive och lite sånt med. Plus antingen Business Edition eller Business Edition Pro.

Kolla runt på bytbil.com vad som finns i lager hos handlarna om du vill kunna pruta mycket, annars kan du även få bra pris med kampanjrabatt på en fabriksbeställd MY15!

Lycka till! :D
Motorvärmare

Tjena! Kabelgenomföringen från motorrum[…]

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]