- tis 06 maj 2014, 20:07
I min förra bil hade jag Sensus 3.0 men jag har inte (ännu) testat en ny (MY14/MY15) bil utan Sensus Connect High Performance eller Sensus Connect Premium Sound men jag tror inte att själva gränssnittet skiljer något utan bara funktionerna och vilka tillval man kan välja till, ex. Park Assist Camera (PAC) och Sensus Navigation osv.
Jag är som sagt rätt partisk då min "hobby" är nya bilar från Volvo så jag har lärt mig mycket utifrån det. Rörande USB eller iPod så har det nog inte så mycket med Volvo att göra då det förmodligen beror på hur enheterna presenterar sig för bilen och hur knappar och annat ska bete sig beroende på vilken källa man valt. Men jag kan tycka att då bilen enbart har ett USB-uttag så borde Sensus känna av vad som är inkopplat istället för att ha två olika val. Däremot så kanske man kan ha en USB-hub inkopplad för kunna ha både sin iPhone och ett USB-minne inkopplade samtidigt och då är det ju bara bra att det är separerat. Det får jag helt enkelt testa vid tillfälle men det finns säkert andra här på forumet som testat!?
Rörande växelspaksknoppen så är det modellen som bestämmer om du får den nya växelspaksknoppen eller inte. Som exempel så har V60 Polestar, D4, D4 AWD, D5 Aut, D5 AWD Aut, T5 Aut, T6 Aut, och T6 AWD Aut den nya knoppen i standardutförande. Den nyare växelspaksknoppen är så mycket skönare att hålla i än den gamla och som jag skrivit tidigare så är en omarbetade manuella växellådan tightare och mer distinkt än tidigare och kombinationen av dessa är väldigt lyckad!
Senast redigerad av 1 SWEiNSANE, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-design | Osmium grå | Teknikpaket Pro | Lastpaket | Bowers & Wilkins | Tonade rutor | Dragkrok halvautomatisk | Dubbla integrerade slutrör | Sommar 19" 5-Triple Spoke Matt Black DC | Vinter 18" 5 Y-ekrad svart DC
Tidigare | Volvo V90 T5 Polestar Inscription MY17 | Volvo V60 D4 Momentum MY14 | Volvo V60 D4 Momentum MY11 | Volvo V50 T5 Momentum MY07 | Volvo V50 T5 Momentum MY05 | Volvo S40 2.0T MY01 | Volvo S40 2.0T Black Edition MY99