Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Hade tidigare 3 SIM på min V70. Tycker det var snyggt så smaken är som baken. Dimljusen sitter så lågt så ha helljus där är ju värdelöst enligt mitt tycke....
Användarvisningsbild
av Perc
Trådskaparen frågar efter att förbättra helljuset, och folk rekommenderar att xenonkonvertera en pyttestrålkastare som sitter strax ovanför marken och lyser nån enstaka meter?

Jag kanske bara hade tur med min konvertering men jag hade 55W xenon i helljuset på min 97:a då det begav sig och det lyste utav helvete rent ut sagt. Jag blev nästan religiös första gången jag slog på dem. :lol: Alla tankar på att montera extraljus åkte ut direkt.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hm, någon enstaka meter... Mina dimljus lyser iaf lika mycket som halvljusen gjorde med halogen, dock med lite annan ljusbild av naturliga skäl. Halv+dimljusen lyser lika mycket som helljusen med halogen, dock något något snävare ljusbild, men knappt märkbart.

Det är lätt att fnysa åt dimljusen som ljuskälla, men dom som fnyser är oftasts dom som aldrig provat med annat än sunkiga halogen, eller något riktigt billigt kina-skräp med 3h tändtid.
Användarvisningsbild
av Nexus
Lucif3r skrev:Att ljusen sitter lågt har sina fördelar......
Vid dimma kanske annars är det ju värdelöst åka leta efter sniglar på vägen :wink:
av J0cke
Jag har 5st Biltema extraljus i fronten (ska dit med 5st på taket också) och tycker att det är bra ljus, lite längre ljusbild. Men till det har jag kompletterat med en 300W LED ramp, som inte har så lång ljusbild.
Användarvisningsbild
av Perc
J0cke skrev:Jag har 5st Biltema extraljus i fronten (ska dit med 5st på taket också) och tycker att det är bra ljus, lite längre ljusbild. Men till det har jag kompletterat med en 300W LED ramp, som inte har så lång ljusbild.
Hur långt norrut bor du? :lol:
av M52TU
J0cke skrev:Jag har 5st Biltema extraljus i fronten (ska dit med 5st på taket också) och tycker att det är bra ljus, lite längre ljusbild. Men till det har jag kompletterat med en 300W LED ramp, som inte har så lång ljusbild.
Nästan en kilowatt extraljus? Hur går det på vintern?
av J0cke
Perc skrev:
Hur långt norrut bor du? :lol:
Bor inte så långt norrut, men jag är väl lite mörkrädd. :lol:
M52TU skrev: Nästan en kilowatt extraljus? Hur går det på vintern?
Det är nog inte några problem.

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]