Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CaptainOats skrev:Efter att ha kört en XC70 idag så kan jag konstatera att en sådan kommer inte inte bli.
Lite för svajig och båtig för mig.

V70 är trevligare, speciellt med R design men då blir den stötig istället.

Just nu är det mest sannolikt att det blir en Mercedes E Klass, ägandekostnaderna är ungefär samma samt att dom är billigare i inköp.
Jag är lite i samma situation. Jag letar efter en välutrustad begagnad XC70 eller XC60 till ett vettigt pris. Det finns inga. Maken till övervärderad bil får man leta efter. Jag har börjat kolla efter alternativ. Har du övervägt Skoda Superb Alldrive? Jag ser den som ett realistiskt alternativ. Den har fått dålig kritig för att den är fast i fjärdingen så den kanske vore något för dig om du tycker att XC70 är för mjuk? Jag är själv lite nyfiken på en Alldrive men har inte tagit mig tid att prova någon än. De är ju inte riktigt lika vanliga som XC70. Den har klenare motor men den går å andra sidan snålare också.
Bild
Skoda superp alldrive är ju inte ens i klass med xc70 01-07 tycker jag, bilen känns väldigt sparsmakad tycker jag. Men håller med om att nyare begagnade Xc bilar är högt värderade. Dessutom har väl Skodan markfrigång som en vanlig V70.
Känns som ett ordentligt nerköp att gå från en XC70 eller MB E Klass och börja kolla på Skoda!

En E klass känns som en grymt val, om man nu vill köra mycket landsväg. En XC70 vid dåliga vägar och en del dragande med husvagn. Helt skilda bilar! :)
jpennerb skrev:Känns som ett ordentligt nerköp att gå från en XC70 eller MB E Klass och börja kolla på Skoda!

En E klass känns som en grymt val, om man nu vill köra mycket landsväg. En XC70 vid dåliga vägar och en del dragande med husvagn. Helt skilda bilar! :)
Har du erfarenhet av Skoda Superb eller snackar du bara skit? De Skodor jag klämt på har känts rätt okej jämfört med Volvo. Nu har jag i och för sig bara bara en XC70 och 2006 års modell, men efterföljaren känns ju inte speciellt mycket märkvärdigare. Och ja, jag är rätt bevandrad även inom den nya modellen XC70.
CaptainOats skrev:Efter att ha kört en XC70 idag så kan jag konstatera att en sådan kommer inte inte bli.
Lite för svajig och båtig för mig.

V70 är trevligare, speciellt med R design men då blir den stötig istället.

Just nu är det mest sannolikt att det blir en Mercedes E Klass, ägandekostnaderna är ungefär samma samt att dom är billigare i inköp.
Tänk att det skulle bli ombyta roller på begagnat marknaden.
Jag menar att en bil som var billigare i inköp blir dyrare som begagnad.

Håller med om att Mercedes E klass är fin att åka, men har dom fått till rost problemet? Vi får hoppas det. har själv varit lite frestad på Mercedes E klass men skrämts av rostiga mercedes man ser som inte är gamla. Kan ju vara det som lever i folks minnen och därför dom är billigare på begagnat marknaden.

Det fina med att provköra bilar är att man får se vad man gillar och inte gillar innan köp :-)

Jag gillar utseendet på Volvos XC bilar med alla plastdetaljer runt känsliga ställen så man slipper sten skott där eller små repor i lacken på en stötfångare och den höjda markfrigången samt gillar själv den mjukare och mer svävande framfarten. Tycker själv inte det är några problem även i hög fart. Men som sagt jag gillar svävande gång. Blir nog en XC till. Även om V60 T6 6cyl även är en favorit, känns lätt och smidig och med den underbart tysta och starka T6 6cyl motorn kommer den till sin rätt fult ut. Rekommenderar en provkörning skriv gärna vad du tycker om den sen :-)

Men håller ändå med dig om att Mercedes E klass går mycket fint och tyst på vägen.

Lycka till med bil köpet.

Med vänlig hälsning,
Andis
llesrof: Har du provkört Skodan? Tyvärr har de i mitt tycke fortfarande inte fått till ljudisoleringen ok.
andreas_lofgren skrev:llesrof: Har du provkört Skodan? Tyvärr har de i mitt tycke fortfarande inte fått till ljudisoleringen ok.
Nope, inte än. Måste hitta en i närheten men de är lika vanliga som 18-åriga oskulder i Paris.
En Skoda är en Bullerburk med stenhårda säten. Skuffen är för smal.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]