Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
Först och främst, hoppas det är rätt avdelning jag postat detta. Annars får väl moderator/ administratör flytta tråden.

Efter att följt tråden on Volvos original solskyddsgardin har jag ratat det för att istället satsa på solfilm, frågan är bara vilken grad av ljusinsläpp man ska välja. Kommer göra det hos en Volvo ÅF och de hade tre grader av lusinsläpp, 5, 15 & 20% där killen sa att 5% det ser man inte in i och skillnaden mellan 15 & 20 knappt var märkbar.

Vet ju att det största bekymret kommer på vintern när det är mörkt en stor del av dygnet och med mörkt glas blir det inte bättre.

Vilken styrka har ni valt? Det är en bil som används som familjebil så jag behöver inte dölja något från insyn.
av Droopy
Hade svartaste av svart på min förra v70 och på vinter el när det är mörkt och man ska backa ser man inte så mycket, så det är inget jag rekomenderar. 20% skulle jag gå på om jag skulle filma bilen idag.
av Rage
Funderar på precis samma sak, tid är bokad nästa vecka för filmning.
Mörkaste går bort för den är för mörk. Men sedan hamnar där runt 15/20/30% ljusinsläpp och vilken man skall välja.
Tanken är att det självklart ska ta bort solsken in i bilen men även ok insynsskydd.

Vilka % har folk och vad tycker ni om det?
Användarvisningsbild
av perin
Okey, tack för alla svar. :D

Den mörkaste går fett bort. Alternativet som någon skrev om att ha den ljusaste och komplettera med solgardin på sommaren går också tvär bort.

Återstår att se på något exemplar hur den 15 resp 20 procentiga ser ut. Kollar på alla bilar nu med solfilm och hoppas jag kan få fatt på någon ägare och fråga direkt vad hen har för ljusinsläpp. Men det blir nog bra när det är klart. 8)

Försöket hitta bränslepumprelä[…]

D4 VEA dricker olja

1

Tack för alla svar. Efter viss fördr&oum[…]

Hej! Symbolen för avgasreningssystem lyser o[…]