Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jag börjar fan bli mer och mer övertygad om att dagens teknik har en inbyggd timer att gå sönder dagar efter att garantin gått ut så man måste köpa en ny. :D
grillchips skrev:Jag börjar fan bli mer och mer övertygad om att dagens teknik har en inbyggd timer att gå sönder dagar efter att garantin gått ut så man måste köpa en ny. :D
Lite offtopic:
Jag minns inte var jag läste det eller om det var så att jag hörde om detta på någon dokumentär när jag zappade mellan kanalerna... hursomhelst, glödlampan var tydligen FÖR bra och den tillverkades sedan på så vis att den skulle gå sönder inom en viss tid
Haha ja det där såg jag något om på tv för ett tag sen! Var väl något att den kunde hålla i 100 år men det blir ju liksom Inga återkommande kunder då... ;D
..Silvriga lister skulle nog se lite tacky ut i alla fall..
Lätt att prova, ta en rulle silvertejp och backa ett par meter, borde inte bli mer tacky än V60?
Bild

Och angående självplocken på skroten:
...självklart finns möjligheten att de plockat av dom efter att bilderna togs..
Slängde mig i bilen och drog till JB i tisdags kväll, måste ju chansa - och som du sa fanns ratten på ett par bilder på deras hemsida, bl. a. en röd V50 MY12 inkommen 2014-03-18 med både sportratt, silverrail och annat godis kvar, men - soptomt! :(

Ska man få tag på något av det som syns på bilderna får man väl hänga där varje dag, tror inte de är så snabba på lägga upp bilderna på webben, då de kommer upp där är det säkert redan för sent...
På V60 så är det toksnyggt men jag är inte lika övertygad om att det skulle se lika bra ut på V50, på V60 är det ju dessutom upphöjt medan det på V50 går jäms med taket.

Så du har såpass nära till skroten? Nu blev jag avis. :D
Det var nog den röda du kikade på som hade det avgaset jag ville åt, visst stod den med röven i backen? Kan inte minnas om ratten fanns kvar när vi var där men det hade jag nog lagt märke till skulle jag tro.
Hänga på låset är nog enda rätta ja, farsan hade fått höra av en kollega när han berättade att vi skulle dit, att vi skulle akta oss för polackerna som gör just det - hänger på låset. Lite skämtsamt förstås.
Men tro fan att det första vi ser när vi rullar in är en toklastad, polskreggad V70 med ett släp som är minst lika fullt. De hade definitivt varit där hela dagen och plockat.
Bild

Tack mini_ice! Idag trillade nya grillen in med stora järnmärket! Jag gillade den lösningen jag hade med hemma-meckat emblem på gamla grillen men med tanke på priset för denna så var det omöjligt att låta bli. Borde ta och summera alla kostnader någon dag och jämföra mot nypris.. 8)
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 50
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]