Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
#861642
Hejsan!

Har en V70 97a som jag har monterat in xenonljus i helljuset. Tänkte för att få ut mer av ljuset, och vill inte lägga ut en förmögenhet på detta, så hittade jag på biltemas sida ett par som kostade 199:-/st som typ alla monterar på sina volvos har ja sett :p Dom kan jag ju ha min H7 lampor i, men blir det bra ljus från dessa tror ni med H7 55W 5000K xenon monterat i dom?

Vet att ja kommer få modifiera om lamporna för denna typ av konvertering!

Länk till dessa ja menar:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... gen-42321/


Säg va ni tycker! :)
Användarvisningsbild
av darkien
#861695
dom ger riktigt bra ljus med xenon i sig monterat tre sådana med 35w 6000k xenon på polarens brukssläde
Användarvisningsbild
av joel80
#861718
Tycker också det är väldigt fult med extraljus på en V70, och skulle inte heller vilja ha det då det även drar extra soppa. :) Man ökar luftmotståndet ännu mer än det redan är... och jag gissar att på en97a har man redan högre förbrukning än man vill ha. ;)
#861731
vem har sagt nått om 90väg om jag skulle köra 130 km o sänka 8 är det väl rätt lugnt
om ja kör på en 120 väg :) .

till op för de ringa slantar de kostar så duger ljusen ett tag.
sen får man välja fult eller bättre ljus.


gubbstrutt.
Användarvisningsbild
av DooZeR
#861755
tack för alla svar! Visst ja tycker nog inte de är så fint men säkerheten före =) Har en ramp under nummerplåten med 5st såna små strålkastare H11 55W styck sen 55w xenon i helljuset.

Sambon va inte överlycklig då jag nämnde detta med strålkastarna fram på den så kanske får testa de du sa Lucifer, att göra om dimljusen =) Är de något dom kollar på besiktningen om man har konverterat dessa?? Eller kan man göra som jag gjorde nu i förmiddags, dra säkringen till dom så är de lugnt? :p
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#861827
Du kan dra säkringen.
Det finns ingen lag på att dimljusen ska fungera på våra bilar, men fungerar dom så ska dom fungera korrekt(dvs, rätt ljusbild, rätt lampor osv). Så för att slippa den oron så är det bara att rycka ur kontakten eller säkringen, vilket man nu väljer.

Visst, det kan väl diskuteras att det är att fuska sig igenom bes. Men och andra sidan så är det ju inget som säger att man åker med dimljusen på hela tiden(*host*), man kan ju slå på dom bara på kvällar/nätterna om man vill det.
Jag har kört med dimljusen på(35w 6800k xenon) hela vintern, och ingen har blinkat på mig än iaf :)
Men, dom kan ju givetvis inte jämnföras med riktiga extraljus, dom är ju inte byggda för att kasta iväg ljus på det sättet. Men som kompliment till befintlig belysning gör dom stor nytta.
Användarvisningsbild
av DooZeR
#862029
Okej men då så :)

Jag kollade in i mina lite snabbt då han hissade upp bilen på besiktningen idag och såg då att de var nog tur att jag drog säkringen för denna dära "handsken" eller va man ska säga som ligger ovanpå glödlamporna är borta ur mina :s Nu sitter de vanliga H1 55W i dom så de är ju inge att hurra för eller så mycket att folk blinkar på en på dagen xD xD

Nu har jag 5000K i helljuset, ska man försöka ha samma isåfall på dimljusen eller kan man höjja sig till 6000 isåfall? :p

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]