llesrof skrev:Faen vad seriöst ni går in för att analysera reklamen. Gör ni det med all reklam eller är det bara för att den är från Volvo?
Det är så man skapar sej ett liv kanske ?
Man tittar på kalsongreklam funderar på ballebulan om den är äkta eller inte även om man inte är gay, kikar på alla fantastiskt skarpa tatueringar som modellen bör ha. Funderar på hur dom där kallingarna är utformade överhuvudtaget, vem som kan vara geniet bakom. Varför måste någon *designa* kallingar.. Vem fan vill ha obekväma oavsett om dom är estetiska?
Så kommer någon matreklam och då kan man begrunda den perfekta data animerade såsen eller nåt annat i någon trevlig miljö där man kan samtala kring familjens kärnvärden för att dom ler med hela ansiktet när dom äter.
Ja reklam kan få till mycket.
Förmodligen är jag lite stel, lite dum i huvudet som inte känner ett dugg av dessa reklamfilmer. Inte mer än att det är tid jag bestulits på. Tid jag INTE tänkt ägna åt att vänta på det jag egentligen ville se..
Men å andra sidan såg jag på tv för ett tag sedan där man sålde av konst på ett svenskt stort auktionshus. Notera att jag bläddrade förbi där och fastnade när mottagaren låste sej. (förbannade franska skit)
Man hade en klarröd tavla. Alltså bara RÖD, den var runt 25x25 cm och hade tre parallella revor i duken. Alltså en totalt tom röd tavla med tre revor i. Nu kommer jag inte ihåg hur mycket man fick för den. Men det var.. om jag inte minns fel flera miljoner kronor. Anledningen? Den fick en att fundera på vad som fanns bakom.. där innanför revorna. För mej som är totalt död konstmässigt så funderar jag inte, för där är din jävla vägg.. *suckar*...
Men sålänge folk är nöjda och glada kan dom lika gärna tänka och fundera...