NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zymme
Hej,
Grillen till min S40 (2010) har blivit påbackad och blivit knäckt på par ställe.
Har hittat 2 grillar på skroten, båda har suttit på Volvo V50 och inte S40, en är från en 2009 och en från en 2010.
Passar dessa på min S40?

Verkar jäkligt enkelt att byta ut den även för en icke bilmekaniker.. någon som gjort det och vet det stämmer?

Tack på förhand :)
Senast redigerad av 1 Zymme, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
De passar
Användarvisningsbild
av Zanders
Jag bytte min och riktigt så enkelt va det inte. Jag råkade göra sönder ett par clips men det är ingenting som märks men man kan göra det själv absolut.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag har också tagit loss den ett par gånger, enligt Michael i videon så är det busenkelt men det är lite tricky. Jag tog en platt och smal skruvmejsel, tejpade runt spetsen för att inte råka repa lacken och sedan för jag in mejseln i varje clips och tar ut grillen. Lite pilligt men absolut möjligt att göra utan att ta sönder något. Brukar börja uppifrån och sedan sidorna, då poppar botten ur enkelt.
Användarvisningsbild
av grillchips
Precis som tobzter säger, fel sorts grill. Du får förmodligen addera en siffra till priset också. ;)
av Lövet
av Lövet
Se mina länkar. Du kan inte bara ersätta ribborna, du måste byta hela grillen.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]