Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johannes2k
Hej.

Har en V70 årsmod. 2002, 140hk.

Mätarhuset lever sitt egna lilla liv. Jag har fått tag på ett exakt likadant med lite högre mätarställning.

1. Är det bara att byta, kommer allting att fungera? Behöver jag "gifta" in den hos volvo på nått vis?
2. Vilken mätarställning kommer att visas, det nya instrumentets eller "datorn" i min bils siffror?

:-)-) :-O) :roll:
Senast redigerad av 1 johannes2k, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av johnnype
Det är från en annan MY02 alltså, men gått längre? Du bör få den längre mätarställningen och felkod, men testa och rapportera. Det ska funka fint iaf även om det står fel. Får du fel mätarställning så kan jag nolla DIM så dom plockar in bilens rätta mätarställning, hör av dig isf.
av johannes2k
johnnype skrev:Det är från en annan MY02 alltså, men gått längre? Du bör få den längre mätarställningen och felkod, men testa och rapportera. Det ska funka fint iaf även om det står fel. Får du fel mätarställning så kan jag nolla DIM så dom plockar in bilens rätta mätarställning, hör av dig isf.
Hej!

Fick inte tag på något mätarhus från en 02a, men fick en 04ans gratis från en nära vän som är fullt fungerande.

Går den att "gifta" in sig i min bil på något vis? Har stoppat i den, men det enda som lyser är motorlampan, resten är dött.
Förstod att den inte skulle fungera, men hade förhoppningen om att den går att ladda med mjukvara hos bilia? Någon som vet?
Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt me[…]

Volvo xc70 2011

Börja med att ladda upp batteriet. Näst[…]

SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]