- lör 03 maj 2014, 18:16
Köpte som sagt en S60 -01 i veckan och det var ett bränn märke i stolen så misstänkte att det var något strul med värmen, testade i dag att slå på stolsvärmen, passagerar stolen fungerar klockrent! MEN förarstolen gör det inte, blir jävligt hett precis i mitten av stolen, inget på sidorna eller i ryggen vad jag kunde känna, så problemet ligger antagligen i själva värmeslingan i dynan.
Har införskaffat en ny sittdyna med klädsel stoppning och värme elementet så tänkte byta rakt av.
Nu till min fråga!
Ska jag byta termostaten under stolen eller har den ingenting med värmen på det viset att göra? Eller törs jag plugga in det nya värmelementet och testa?
Kollade bildelsbasen där var priset 250:- brukar ju ligga på det dubbla på volvo men när jag kollar runt på nätet så verkar reläet ligga på 1000:- art nr
9442947. Tycker att det är lite överpris på en så pass gammal bil om det nu bara är i värmeelementet det är trasigt.
Så tips mottages gärna!
Har införskaffat en ny sittdyna med klädsel stoppning och värme elementet så tänkte byta rakt av.
Nu till min fråga!
Ska jag byta termostaten under stolen eller har den ingenting med värmen på det viset att göra? Eller törs jag plugga in det nya värmelementet och testa?
Kollade bildelsbasen där var priset 250:- brukar ju ligga på det dubbla på volvo men när jag kollar runt på nätet så verkar reläet ligga på 1000:- art nr
9442947. Tycker att det är lite överpris på en så pass gammal bil om det nu bara är i värmeelementet det är trasigt.
Så tips mottages gärna!
Kör: Volvo V40 Ocean Race
- By Antoeri