Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Baselord
I vintras köpte jag och sambon en V70 2,5FT R-Design manuell MY11. Väldigt nöjd med bilen hittils. Nyfiken på era synpunkter, var det en bra bil till priset vi fick den för?

Info:
9200 mil vid köpetillfället.
Enligt mig så gott som nyskick in/utvändigt
DVD skärmar i baksätet
Elstol med minne
Regnsensor, elinfällbara speglar, backspegel med kompass, high perf ljud.
Fullservad på volvo.

För detta gav vi 165.000:- hos en bmw bilhandlare.
Känns som ett ok pris?
av Droopy
Vad alla andra tycker spelar egentligen ingen roll, tycker du att bilen uppfyller dina krav på prestanda, utrustning, skick och pris så är det bara att slå till, det är du som ska betala, köra och äga bilen, ingen annan.

Jag har kollegor som köper nytt och då de har gått runt 8-10k mil för då börjar de få panik och måste köpa nytt, livrädda för haverier osv.
av Mwi
Du har i princip svarat på din egen fråga :D
Baselord skrev: Väldigt nöjd med bilen hittils.
Jag tycker det är ett vettigt pris för en bra utrustad bil, frånsett att automaten saknas.
av Lövet
Har du väl köpt bilen - fundera inte så mycket över priset. Njut av den istället.
av perhall
Vi hjälper gärna till innan köp - efter känns det lite ofräsch att hålla på och argumentera. Skulle "vi" på forumet tycka att bilen är dyr så skapar det ju bara dåliga efterköpskänslor... (även om du nog kan räkna med att forummedlemmar generellt tenderar att undervärdera bilar snarare än att övervärdera dem)
PH
Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]