Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Terminator
Tjena tjena! Gjorde en tråd om en 850 jag fick ta över nyligen med växelproblem, startar ibland på 1an eller 2an men vill inte växla högre än 3an. En 2.5-TDI 97a. Har lämnat in han på verkstad och detta verkar vara problemet, vännen min ringde runt till lite olika skrotar i Örebro och ingen har haft delen. Han kom över nåt som styr växlarna som var jäkligt slitet.. Vet någon vart delen finns? Begagnat som nytt spelar ej roll, vill gärna veta vad delen heter och vart man kan få tag i den... Vad tror ni? Tack på förhand!!

Bild
Bild
av Terminator
Alfredo skrev:Ser ut att vara PNP-Switchen.
Har för Mig att den är billigast hos Skruvat även om De har höjt priset?
Ja så är de ju, tusen tack!!! Var inne på skruvat men har ingen aning hur man ska hitta delen!

http://www.skruvat.se/Switch-automatisk ... 13415.aspx
Verkar ju vara detta men när man skriver i regnr står det att delen inte passar? Men borde väl passa? Regnr är BYB552 ifall du vill ha de! :)
Tack igen!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Min erfarenhet av skruvats reg.nr sökning är att den är totalt värdelös. Skriver jag in mitt reg.nr så finns det inte ens strålkastare, väljer jag istället en V702.3 T5(jag har 2.0T5) så får jag fram precis allt... Lustiga är att det som skiljer 2.0 T5 och 2.3 T5 är saker dom inte ens säljer... :roll:
"Limp home mode" ?

Om den har adm så måste det väl v[…]

Volvo xc60 2012-

Hej Detta är min första gång h&aum[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]