...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Jo du har rätt, men är man så nonchalant att man bara går ut och inte ens tittar åt det håll bilar kommer ifrån ska man allt ha en liten tutning! :)
Precis, varför skulle man inte tuta för? När det är så pass mycket trafik i rörelse; bilister, lastbilar, cyklister m.m så krävs det ju uppmärksamhet från alla håll, speciellt fotgängare med osynliga skygglappar :-(O)

EDIT: Stoppet av Merca-vanen med släp, var det runt på E4:an strax norr om Uppsala?
Ja det var tajt! Hade nån dm mellan spegeln och häcken.. Blir sur på sånt där.. ett jävla buffel-sätt, och en ovan eller stressad förare som möter en sån där kan lätt göra ett misstag och hamna i häcken eller som nytt grill-emblem på lastbilen. :evil:
joel80 skrev:Ja det var bilen med släp.. jag låg i 110km/h när han stoppades... hade precis passerat skylten där det blir 110km/h istället för 120km/h.

Jo du har rätt, men är man så nonchalant att man bara går ut och inte ens tittar åt det håll bilar kommer ifrån ska man allt ha en liten tutning! :)
Du kommer att slita ut honken i förtid :lol:
hamre skrev:Ser varje arbetsdag folk med släp köra om mig när jag kör 100 med buss och släpet bara studsar efter bilen.
Till att börja med kan man ju förbjuda dessa eländiga gummitorsionsfjädrade släpvagnar, dom är ju mera i luften än på vägen. Släpvagnar med riktig bladfjäder och stötdämpare går betydligt finare.
hamre skrev:Är så underbart när folk med släp blir stoppade för att ha kört för fort. Köra för fort med släp är något man inte gör enligt mig. Ser varje arbetsdag folk med släp köra om mig när jag kör 100 med buss och släpet bara studsar efter bilen.
Det där är en avvägning. Det finns ju de här på forumet som inte tycker att de som inte kan/vill köra över 80 på motorväg, inte har där att göra. :D (B)
SvenB skrev:
hamre skrev:Är så underbart när folk med släp blir stoppade för att ha kört för fort. Köra för fort med släp är något man inte gör enligt mig. Ser varje arbetsdag folk med släp köra om mig när jag kör 100 med buss och släpet bara studsar efter bilen.
Det där är en avvägning. Det finns ju de här på forumet som inte tycker att de som inte kan/vill köra över 80 på motorväg, inte har där att göra. :D (B)
Men det är faktiskt inget dom kan göra ett dugg åt. Det är MAX 80 med släp och man får köra på motorväg med släp.

Kör man däremot 80 utan släp på motorväg bara för att man inte vågar köra fortare så kanske man kan välja en annan väg eller liknande. Men har man släp så ska ingen klaga på att man kör 80. Det finns ju anledningar att det är just 80 med släp och jag har tyvärr sett dom anledningarna alldeles för många gånger.
Jag gnäller väl inte om nån kör i 90-95 med släp/husvagn, så länge det är rätt lastat och det finns vett att hålla avstånd och annars köra vettigt, men 120km/h är inte okej, där håller jag helt med Sven.
Blåser det mycket kanske inte ens 85 funkar att hålla utan att det blir svajigt. Bra förare anpassar farten.. :)
mxjolle skrev:
Du kommer att slita ut honken i förtid :lol:

Det är det värt!! :lol:
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 356

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC