Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Murdoc12
Har en 2010 V70 momentum med Performance anl.

Vid AUX ingången finns det det ett lock som ska vara för USB. Tog bort det och det finns en fördragen kabel till USB i bilen
Följde kabeln genom mittkonsolens inre och din går fram till stereon men kan inte se om det är kopplad eller ej.
nu till frågan.

Går det att aktivera ingången på ngt sätt, eller är det en dum kabel som sitter där?

Vill inte köra en kontakt i onödan om det inte alls går.

Någon som vet?
Användarvisningsbild
av reo91
USB är inte med i Performance-paketet vad jag vet, man måste upp i High Performance minst för det.
Men går kanske att få igång den på något vis, kabeln är förmodligen fördragen i alla bilarna men inte inkopplade/programmerade.
Användarvisningsbild
av Sceptic
I High Performance finns det en fungerande USB-kontakt. Märkligt om den inte skulle vara aktiverad även i en Performance om kontakten finns där :shock:
av Murdoc12
På volvo så visste dom inte riktigt hur det låg till, dom tyckte att det var märkligt att kabeln fanns där överhuvudtaget, då USB finns bara på High perf och Premium.

Tittar man på elscheman så har inte performance stereon någon USB ingång.

En montör som fick hjärnsläpp?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tror inte performance är kompatibel med USB, tyvärr.
av Schmoyoho
Nog måste väl high performance ingå om man har en T6, då har man väl summum också? Inscription och performance-stereon kändes iallafall mysko.
Användarvisningsbild
av apersson850
När jag köpte min 2012:a fick man High Performance, med USB-uttag, om man köpte Momentum. Sen fick man ingen bättre speldosa automatiskt bara för att man gick upp ytterligare i utrustningsnivå.
Däremot så brukar ju mojänginnehållet i olika utrustningsnivåer öka med åren, för att locka bilägare att köpa en nyare med samma nivå, och då få mer prylar än förra gången. Så det är ju inte säkert att det fanns USB-uttag 2012 i High Performance, bara för att det gjorde det 2012. Eller att High Performance ingick i Momentum på den tiden. Jag äger nog ingen dokumentation om det, tror jag.

Det inlägg StefanN skapade medans jag tänkte på mitt tyder ju just på detta.

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]