NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Vi börjar ju närma oss semestertider, eller iallafall sommartider, då stiger det ju alltid. :D

Vill minnas att jag nu i påskas såg E85 för 8.50-nånting nere i någon by, lite sur över att jag precis tankat fullt för 9.30 men ändå. :D
Användarvisningsbild
av Skruffel
Utan att ha läst tråden, så vill jag länka till denna sida - där automotorsport pratat med mekaniker som avråder till att man ska tanka E85. Vad man sedan tycker om detta, och vilka källor automotorsport själva använt låter jag vara osagt. Detta förutsatt att TS vill köpa en etanolbil. Jag är i detta fallet 100% opartisk. :)

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... nte-etanol
av Stjernkvist
grillchips skrev:Nej, missade det, men det är ett typiskt återkommande argument även här på forumet för att köra bensin emellanåt. Återigen är det dessa människor som får problem med bilarna tillslut.

Berätta gärna mer vad som sades om du minns. :)
de sa att det är sulfater som täpper igen. Tillverkarna hävdar ayt detta är återgärdat 7(eller var det 8)/10 verkstäder rekommenderar bensin istället. Var på riksnyheterna kolla på svt play :)

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]