NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Ja för att det ska vara dyrare då per mil måste det dra 50% mer med etanol än bensin, och det gör det inte! :)
Sen tycker jag att man faktiskt ska väga in miljöaspekten i valet. Svensk etanol (den som säljs på okq8 i allafall) minskar CO2-utsläppen med drygt 66% jämfört med vanlig bensin. Då inräknat odling och tillverkning om jag förstått siffrorna rätt.
Användarvisningsbild
av joel80
Som att miljövänligt skulle behöva betyda slö?! Fånigt och okunnigt.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, se på nya McLaren P1, Porsche 918 Spyder och LaFerrari, allt annat än slött! :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
Näha? Det var lätt att tolka det så. :)
av Droopy
Det har man ju hört i många år nu och känner man sig orolig är det väl bara att tanka bensin. Sjölv tänker jag köra på etanol så länge bilen är i min ägo oavsett vad verkstäderna säger. Skulle det rasa har man juy alltid maskinskada som täcker i stort sett allt idag.
Användarvisningsbild
av grillchips
Nej, missade det, men det är ett typiskt återkommande argument även här på forumet för att köra bensin emellanåt. Återigen är det dessa människor som får problem med bilarna tillslut.

Berätta gärna mer vad som sades om du minns. :)
av Stjernkvist
Sen undrar jag var ni bor som tankar bensin95 för 13.30??? Här kostar den 14.68 ... och gått upp ca 50 öre på två veckor
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]