Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min S3a 4G har börjat att inte koppla ihop sig automatiskt på sistonde. Då kan jag gå in på "my car" i telefonen och bocka i "använd för telefonljud" och då hoppar det igång igen. Det händer imellanåt.
XaNoR skrev:
V70Drive skrev:Min V70 Drive 2010 greier ikke å synkronisere adresseboken med Samsung Galaxy S3, all annet bruk er ok.

På Swedroid hittade jag lösningen och hjälpen men till skillnad från alla andra här så svarar jag på din fråga istället för att beskriva ett helt annat problem...

Problemet löstes genom att uppgradera mjukvaran till BT-boxen. Har för mig den kostade 152kr (bara mjukvaran, men du kommer från Norge så de kostar säkert 1520kr :wink:) och det hjälpte.

God Jul!
Takk for tipset XaNor, min forhandler Bilia på Jessheim fixet dette kostnadsfritt i dag da bilen likevel var inne på en utbedringsservice på servopumpen.
av JE Jr
Hej!

Har samma problem på min S80 -07. Tack för tipset! Måste väl in och be dem uppgradera BT-boxen då...

Men jag undrar... Uppgraderar de inte alla mjukvaror i bilen på en Service 2.0?? Jag köpte bilen nyss, men fick minsann med ett papper från senaste service där det står vilka styrenheter i bilen som uppdaterats, och hir bra det var med service 2.0 :evil:

Edit: Vilken styrenhet är BT-boxen?

"ICM" (styrenhet infotainment) är uppdaterat till senaste status i mars iår.
Oj vilket trådlyft, men iallafall...

Fick min S80 -07 servad idag, och kan bekräfta att problemet med konstiga tecken istället för namn i telefonboken löstes med ny mjukvara i bluetoothmodulen (BPM) :D (Jag har en Galaxy SIII 4G om det spelar roll)

Dock måste man säga till specifikt om denna uppdatering.

Kan inte ta gift på detta, men både jag och den jag provringde tyckte ljudet var betydligt bättre nu än förut som en bonus!

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]