Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
#859910
Oftast beror dåligt oljetryck på skit i tråget som gör att oljepumpen suger dåligt eller på att oljepumpen är sliten.

Om du har läckage i turbon så skulle du få en gigantisk hög oljeförbrukning innan du fick problem med oljetrycket. Det ska rinna ut rätt mycket olja för att pumpen inte ska orka få upp trycket (så länge oljepumpen är frisk).

Första steget är att mäta trycket för att se vad det verkligen är.
av *pettson*
#859943
Slitna ramlager i underdelen.
Något dåligt munstycke till kolvkylningen ifall man nu har ett block som har det.
Haverar någon fjäder till en sådan spärrkula så sjunker trycket som en sten..
av sterner
#859997
*pettson* skrev:Slitna ramlager i underdelen.
Något dåligt munstycke till kolvkylningen ifall man nu har ett block som har det.
Haverar någon fjäder till en sådan spärrkula så sjunker trycket som en sten..
om jag förståt rätt så är oljetrycket på v70 ganska konstant över varvregistret på 3,5-4 bar,det som gör mig lite förvirrad är att lampan som regel börjar lysa EFTER att jag pressat den lite för att sedan blinka och slockna ..
av SubMarine
#860001
Flikar in med att det står i instruktionsboken att lampan kan börja lysa efter att man kört hårt. När du skriver ett ordentligt gaspådrag hur lång tid handlar det om? Vad kör du med för olja?

Glömde bort att jag skrivit detta, men fö[…]

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en fr[…]

Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]