Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag köpte 4mm vakkumslang på mekonomen, ingen höjdare direkt, fjuttiga slangar som inte är formstyva, går att klämma ihop lita väl lätt, samt att volvos slangklämmor inte kan klämma åt ordentligt. Bilia skall ha 150kr metern, Meknomen 50kr, viss skillnad. Jag behöver ca 6 meter totalt. Tips på någon som säljer fetare typ av 4mm slang?

Bilia tar larviga 74kr för 1st mutter som sitter på pinnbultarna mellan turbon o grenröret. Kan man hitta billigare motsvarande muttrar på Järnia eller liknande?

(Om man vill dra ut en hel pinnbult använder man då "trixet" med dubbla muttrar?)
av rid54
74 kr för en mutter :shock: Spännande... om de har muttrar som garanterat inte fastnar efter några års drift kunde det kanske vara motiverat, annars borde väl någon annan mutter som passar gängan vara lika bra? Nyloc kanske inte funkar om det blir väldigt varmt... Rostfri mutter kanske? Tror inte de kostar 74 pix/st i detaljhandeln.
rid54 skrev:Nyloc kanske inte funkar om det blir väldigt varmt
Nä, det går inte, plasten smälter. Jag köpte muttrar på AD-Center när jag bytte grenrörspackning för ett tag sedan. Dom har förkopprade stålmuttrar som är "lite klämda" så dom är självlåsande. Det har säkert "dom andra" också. Köpte även några pinnskruvar så jag skruvade bort alla, gjorde rent (rensade med gängtapp) och plockade bort dom som var sämst. Och javisst, det går alldeles utmärkt med "dubbla muttrar. Använd inte dom nya självlåsande dock. Undvik rostfritt, , det är en ädelmetall så "vanligt" järn "offrar sig" så gängerna försvinner. Kommer inte ihåg vad jag gav för dom men hade det varit större pengar hade jag nog reagerat.

Mvh
Lennart
Jag köpte pinnbult + muttrar till turbon för drygt ett år sen och jag reflekterade aldrig på att de var direkt dyr. Du måste fått fel priser annars bör du be dom fara åt helvete och åka till en annan volvoåterförsäljare
päpplet skrev:Jag köpte pinnbult + muttrar till turbon för drygt ett år sen och jag reflekterade aldrig på att de var direkt dyr. Du måste fått fel priser annars bör du be dom fara åt helvete och åka till en annan volvoåterförsäljare
Jag fick pris på 3 olika muttrar till pinnbultar, allt var kring grenrör, turbo o grenrör, tydligen olika muttrar. priserna var från ca 60kr till 74kr beroende på vilka muttrar, rena rånet!! Vilka förutom Bilia är volvoåterförsäljare? Meknomomen har inte muttrar, dock hade de pinnbultar.
Nu minns jag inte på rak arm vad jag gav sist men jag har pinnbult + muttrar till grenröret liggande på volvo nu och jag har för mig att pinnbultarna kostade 22,50 styck. Hade muttrarna kostat så mycket som ditt pris hade de ringt och frågat mig om jag är säker på att jag ville ha de.

Bör stå på volvocars.se eller vad volvos hemsida nu heter vart återförsäljarna finns
Hämtat ut pinnbult för turbogrenrör + tillhörande muttrar från volvo idag och de kostade 20 kr styck för pinnbulten och 14,38 kr styck för muttrarna så vad de gav dig för ockerpriser vete väl fan :roll:
päpplet skrev:Hämtat ut pinnbult för turbogrenrör + tillhörande muttrar från volvo idag och de kostade 20 kr styck för pinnbulten och 14,38 kr styck för muttrarna så vad de gav dig för ockerpriser vete väl fan :roll:
vA???? Jobbar de svinen på Bilia på provision? "sälj till det pris du känner för" ?? Vore konstigt. Kan du ge mig telefonnummer eller namn på den butik då handlat? Måste kontakta dem o kolla priser. Köpte igår en o-ringspackning som sitter längst ned på oljereturen, kostade 84kr!!! (läste nån annan på ett annat forum som betalade 74kr) 74 eller 84kr är dock ingen större skillnad som det verkar vara som på muttrar!!

När jag fick dessa ockerpriser så kom jag inte till butiken via Bilia-växeln utan jag kopplades till någon innesäljare som satt på kontor, undrar om han försökte tjäna lite svarta pengar?
Tätningen till oljereturen stämmer nog priset tyvärr på för den är lite smådyr.

Västerdala Service brukar jag handla mina delar från men ska du bara kolla priser rekommenderar jag att du ringer Bilkompaniet i Mora, de har lite bättre koll på äldre volvos och de brukar samarbeta så priserna bör vara desamma
päpplet skrev:Tätningen till oljereturen stämmer nog priset tyvärr på för den är lite smådyr.

Västerdala Service brukar jag handla mina delar från men ska du bara kolla priser rekommenderar jag att du ringer Bilkompaniet i Mora, de har lite bättre koll på äldre volvos och de brukar samarbeta så priserna bör vara desamma
Tack för tips! Jag trodde man bara kunde köpa volvo reservdelar på Bilia, men tydligen inte. Trist jag inte visste det innan :/ Men glad jag nu vet :D

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]

Bor du i en storstad? Åk då till en li[…]