NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselputte
swedda skrev:Kan någon hjälpa mig att tolka dom här bilderna. Samma bil såvitt jag kan se, men fronten är inte densamma. ??

http://www.bilgaraget.se/volvo/s40/590174/popup/1

http://www.bilia.se/kontakt/omraden/sto ... cis=108336
Säkert samma bil (reg nr slutar på 421 i bägge länkarna) och den ena annonsen är säkert ett par år gammal med tanke på pris och miltal. Står ju "Såld" längre ned hos Bilgaragets annons. Kan inte se någon skillnad på fronten (är inte expert) , kanske krockad isf ?

Hmm, vita fälgar lär man få putsa nästan dagligen... snygg konbination iaf.
av Kluster
Det som skiljer är att bilden från Bilia (då har den sen gått 4715 mil jmf med 1500 enligt annonsen på Bilgaraget) visar att den har motorvärmaruttag installerat men det framgår inte utav specifikationen.
Annars ser jag ingra andra förändringar på fronten.
av swedda
Har bestämt mig att det får bli en S40 nu. står egentligen mellan en buisness active -11 och en momentum II -12, egentligen samma pris, skiljer 5k

utseendemässigt är -11 snyggare, men vettefasiken...svårt val
Användarvisningsbild
av SvenB
swedda skrev:Har bestämt mig att det får bli en S40 nu. står egentligen mellan en buisness active -11 och en momentum II -12, egentligen samma pris, skiljer 5k

Snyggare? vad är det som skiljer mellan My 11 och My 12? Men My 12 är väl en Classic, så då får du väl en del godsaker som inte finns på My 11 :?:
av swedda
SvenB skrev:
swedda skrev:Har bestämt mig att det får bli en S40 nu. står egentligen mellan en buisness active -11 och en momentum II -12, egentligen samma pris, skiljer 5k

Snyggare? vad är det som skiljer mellan My 11 och My 12? Men My 12 är väl en Classic, så då får du väl en del godsaker som inte finns på My 11 :?:
Modellen är väl samma såvitt jag kan se, men just för dessa bilar tycker jag den äldre ser bättre ut. Vad är det som sitter på 12:an som inte finns på 11:an då?
Användarvisningsbild
av Zanders
Fattar inte riktigt vad skillnaden är? Classic momentum har ju 17 fälgar, R-design ratt (utan emblem), r-design pedaler, r-design växelspak, DRL m.m annars utseende på utsidan så skiljer väl ingenting?

Edit: glömde ju det viktigaste.. Blåtand som man kan streama musik med.
av Kluster
Zanders skrev:Fattar inte riktigt vad skillnaden är? Classic momentum har ju 17 fälgar, R-design ratt (utan emblem), r-design pedaler, r-design växelspak, DRL m.m annars utseende på utsidan så skiljer väl ingenting?

Edit: glömde ju det viktigaste.. Blåtand som man kan streama musik med.
Kanske missförstår dig nu men LED-dimljusen (DRL-funktionen) sitter ju på utsidan med släckta p-ljus/sidomarkeringsljus/bakljus, det är väl det som är skillnaden, och den enda skillnaden på utsidan förutom Classic 17"-fälgarna?

Sen kan det ju vara förbättringar mellan årsmodellerna MY11 och MY12 som inte är syn- eller märkbara.

Men åter till TS:s fråga, svar ja, jag skulle helt klart ta en MY12.

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]