Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Shrunkbowl
Tja!
Köpt en ny 740 16v, tyvärr var soppapumpen sönder i tanken och den under sätet gav Inge tryck så skaffade en ny pump till tanken och en ny som sitter under sätet, den i tanken var totalt död även den nya, typ kortslutning eller nå...

Har tröttnat som fan på bensinproblem nu.. Hur ska jag göra?
Har en fungerande pump, den som sitter under sätet, kan jag bygga nå eget?
Ska vara en isbil så kan vara fult som fan och bara nå halvdant bara bilen startar!!!

Tack.

Mvh
av sicnarf
Om pumpen under sätet fungerar så ska bilen starta bara du har mer än halva tanken fylld med bensin.
Du kan köra på fulltank och klara dig med det faktist många isrundor..
av Shrunkbowl
sicnarf skrev:Om pumpen under sätet fungerar så ska bilen starta bara du har mer än halva tanken fylld med bensin.
Du kan köra på fulltank och klara dig med det faktist många isrundor..
Den verkar suga så extremt dåligt! Så rev ner systemet...
Ska dra en slang från skuffen till fuelrailen och använda en pump från biltema http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... mp-523226/

Och en vanlig båttank som jag tankar i, enkelt gjort och kommer nog fungera dugligt.

Strömmen ska jag ta från kablarna som gick till pumpen i tanken :)

Mvh
av NilsO
För att det ska fungera krävs en pump som klarar 3 bar. Det måste också finnas en returledning från bränsletrycksregulatorn tillbaka till tanken, annars fungerar inte regleringen av bränsletrycket.
av Shrunkbowl
NilsO skrev:För att det ska fungera krävs en pump som klarar 3 bar. Det måste också finnas en returledning från bränsletrycksregulatorn tillbaka till tanken, annars fungerar inte regleringen av bränsletrycket.
Yesbox, hittade en annan pump :)

Ska iväg å köpa pump imorgon :)

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]

Bor du i en storstad? Åk då till en li[…]