...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Kluster skrev:Tråden är inne på sin 123:e sida och säkerligen har detta tagits upp: avsaknad av blinkers vid filbyte, svänga in på annan väg/gata m.m.

Senast i morse kom jag bakom en BMW 3-serie Touring med M-paket som blinkade inte vid 5 filbyten samt när han svängde in på nya vägar/gator.

Frågan som dyker direkt då "kostade bilen så mycket så att blinkersfunktionen blev för dyr?"

Helt otroligt irriterande...

Kan bara hålla med dej där och speciellt när det gäller många BMW förare, inte alla men väldigt många. Idag har jag blivit trängd två gånger av just BMW bilar, dom varken tittar eller blinkar utan bara byter fil trots att jag ligger jämsides en av dom var fullt upptagen av sin telefon den andra vet jag inte vad han sysslade med. Orkar inte ladda ur kameran nu och lägga upp kanske imorrn, nej kan jag inte eftersom jag hade fel bil, den utan kamera.
Blir man extra nonchalant när man får en BMW? Sen finns det ju en massa andra bilförare av andra märken också som inte verkar veta vad spaken på vänster sida om ratten är till för eller hur man använder den.
av llesrof
Nu syns det dåligt eftersom bilden är extremt suddig. Jag använde snabbtagnkngsfunktionen så kameran hinner knappt fokusera innan den tar bilden.
https://www.dropbox.com/s/vsvbb7molkpw2 ... .05.51.jpg

Det var kolmörkt ute och framför mig har vi en gammal Volvo V40 med släckta bakljus. Några av sidopositionsljusen var också ur funktion. Just här är det belysningsstolpar men vi kom från en landsväg och där var det mööööörkt. Nu höll både jag och denna bil hastigheten så jag hann se den på ganska långt håll, speciellt som att den då och då skymde bakljusen på en bil framför. Det är inte helt ovanligt att se sådana här idioter ute i mörkret.
Upplevt nåt liknande, fast lite mer extremt
En helt nedsläckt A4 ~99-00 som färdades i ~100 på E6'an en kolsvart vinterkväll :roll:
Precis som ovanstående uppmärksammade jag bilen när jag inte såg bilen framförs bakljus...
När jag kört om gick han ut bakom mig och stod på, fortfarande kolsvart...
Hehe, då bör du inte åka till powermeet i västerås iaf ;-) ett par hundra meter per timma i värsta fall.
Jag brukar försöka hålla mig till cykel under Power Big Meet. :D Vill ju inte överglänsa alla hitresta bilar med mina vrålåk till Volvobilar... :)

De håller på med något jobb på E18 nu och det tycks proppa igen alla andra stora vägar runt stan och genom stan. Om folk bara kunde hålla sig åt höger skulle det bli bättre flyt.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är också i västerås idag... tutade rejält (road rage av mig) på en idiot i en SUV som inte följde blixtlåsprincipen.. kommer i nästa film. ;)
joel80 skrev:Jag är också i västerås idag... tutade rejält (road rage av mig) på en idiot i en SUV som inte följde blixtlåsprincipen.. kommer i nästa film. ;)
Bra Joel! Lär dem att köra civiliserat! :D Det ska bli kul att se nästa film.
Brainy skrev:Jag bodde nära cityringen (blåsbo) innan jag flyttade från Västerås. Räddningen under power meet var E18
Hoppas nu bara att E18-jobbet är klart tills det är dags, annars kommer det att bli totalt kaos... 8)
Användarvisningsbild
av taxi
Hoppas inte Joel låg bakom en vit Renault master idag, jag satt och åt glass på E18 och var kanske inte helt fokuserad på körningen.
Jag kan lägga lite pengar på att arbetet på E18 inte är klart till power meet, inte det mellan Västerås och Enköping heller för den delen.

Vad tror ni går smidigast förresten? -Enkelfilig kö innan avsmalning eller dubbelfilig och blixtlås längst fram?
Jag tänker att enkelfilig funkar i en perfekt värld vid låg trafikdensitet och dubbel vid hög, låter det galet? Långtradarna verkar tycka att enkelfiligt is da shit, men vid fel tid blockeras ju de tre tidigare avfarterna/moten..
  • 1
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 553

Amerikanare är de största exponenterna[…]

köpa en Volvo S / V60

Tack för bra svar.

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]