Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag spretar rätt mycket i mitt val nu :)
Ska imorgon provköra en Mercedes E klass, man får ju en trevlig bil med mindre än 8K mil för runt 240.
Den bjuder på mer baksätesutrymme samt är ju en hel del snyggare än volvon.

Dock är det det här med 4WD som jag kanske vill ha men kan egentligen leva utan, kör ju mest motorväg mellan Stockholm-Uppsala.

Lite osäker på totalägandet på mercedes, skatten var inte dyr alls 3500, men försäkringen vet jag inte riktigt.

Ska testa imorgon och se vad jag tycker, lyxproblem att leta ny bil men samtidigt jobbigt.
CaptainOats skrev:
llesrof skrev:Den nya konsolen kom på modellår 2012.
Jag menar alltså inte den som kom 12 med skärmen utan att det skiljer på dessa 2 tex.
Om man tittar nere så är det någon form av böj längs sidorna, ser annorlunda ut.

Från annons http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_X ... ?ca=11&w=3
2010 årsmodell
Bild

Från annons http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_X ... ?ca=11&w=3
2011 årsmodell
Bild
Du byter den "enkelt" själv. Se denna video:

/Fredrik
CaptainOats skrev:Jag spretar rätt mycket i mitt val nu :)
Ska imorgon provköra en Mercedes E klass, man får ju en trevlig bil med mindre än 8K mil för runt 240.
Den bjuder på mer baksätesutrymme samt är ju en hel del snyggare än volvon.

Dock är det det här med 4WD som jag kanske vill ha men kan egentligen leva utan, kör ju mest motorväg mellan Stockholm-Uppsala.

Lite osäker på totalägandet på mercedes, skatten var inte dyr alls 3500, men försäkringen vet jag inte riktigt.

Ska testa imorgon och se vad jag tycker, lyxproblem att leta ny bil men samtidigt jobbigt.
Mitt val hade landat på XC70 3,2 som det länkats till här ovan. Mycket utrustning. Du kommer tycka väldigt mycket om den adaptiva farthållaren, framför allt om du kör motorväg Stockholm/Uppsala ofta. Bra ljudanläggning inkl subwoffer, laminerade rutor med mera... Jag tror du kommer sitta och småle när du glider fram i motorvägsfart. Det är ingen racer, men den flyttar på sig.

Ge dem ett bud. De har haft bilen 1 månad nu (de tog över den 2014-03-26).

Lycka till!

/Fredrik
Min V70 3.2 snittade 1.18 lit/mil, lägg på AWD och högre bil = räkna med 1.3 lit/mil vid blandad körning. Men totalkostnaden är ändå ok då den har lägre skatt än D5an och lägre servicekostnader. Nu pratar jag "riktig" blandad körning, inget fisåkande i 70 i glebygd. Åker du så kan du dra av ett par tre deciliter.

Den enda riktiga nackdelen jag upplevde är att vinandet vid kallstart från kamkedjorna är rätt fult. Kanske personligt men jag störde mig som fasen på det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]