Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jodå, det får väl bli lite bilder i helgen! :)

Okej, dagens tid under bilen - lite besviken på resultatet.

*Rengjorde, bytte olja och konstaterade att bakaxelkåpan behöver bytas, rosthål vid hastighetsgivaren. Skroten levererar
*"Ambulansstaget" fick jag inte dit, det var yttepytte för kort, och det bakre skruvhålet gick ej att använda. Fram med fil och gänga om hålet, framtidsarbete
*Dimljus fick jag inte på, tänkte inte på att hålet bara var stansat i plasten - och inte utskuret... Får kika på det i framtiden

Men....
*Bussningarna till växelspaken var åtminstone en "barnlek" att byta, så nu åker jag runt och inbillar mig att det är jättemycket lättare att växla! :roll: :lol:

Bild på läckage efter oljebyte och en 8km provtur
Bild

Jaja, på söndag blir det fjäderbyte, det kanske går smärtfritt?
Det är ett hemmasnickrat stag, som är gjort för 940 -94, men visst - kan ju hända att det skiljer lite mellan framvagnarna?
Det var ju endast någon millimeter som det handlade om!
Eirike93 skrev:... så nu åker jag runt och inbillar mig att det är jättemycket lättare att växla! :roll: :lol:
Nja, inbillar och inbillar... På V70in blev det natt och dag skillnad iaf, fast jag böt till "LMR" plastbussningar både på spakstället och länkaget. Kändes riktigt svampigt innan bytet, efter bytet så blev det fast och fint :)
Meeeen och tredje sidan så skiljer det ju lite hur växelspaken är sammankopplad med lådan mellan 740 och V70 också :roll:
Mjo, visst blev det bättre, men jag får nog inbilla mig 50% av skillnaden iaf :lol:
Ska det bli riktigt trevligt får man nog byta de andra bussningarna som finns också?
Lite smått, sådär för att muntra upp sig själv lite :)

Fått tag på en tät kåpa m. givare.
Ska göra rent den ordentligt, lägga en förebyggande fog med silikon eller kemisk metall runt givaren, och måla den innan den åker på!
Använder givaren som sitter på nya kåpan, den har gått 6K mil mindre, och borde ju funka :roll:

Monterat vänster skydd för lampsocklarna, måste dock ha en mutter som synes på bilden
Bild

Fått mig ett nytt och ej 3-delat skydd för bakgaveln av bagaerummet :lol:
Det gamla :roll:
Bild

Köpt ny olja, rostskyddsfärg och ett spärrskaft för 1/4", det gamla snurrade runt runt runt...endast :roll:
Bild

Inte någon givande uppdatering, men något måste jag skriva, haha :roll:

Annars kikar jag på möjligheter att stoppa i en D5252T, det vore inte alls otrevligt :)
Sådär, idag så, ny fjädring bak! :D

Lika långa som de gamla...
Bild

...i utfjädrat läge, som inte finns på de gamla :D
Bild

Lite kortare än de som satt där, kan tänka mig 20mm eftersom de gamla säckat ihop med åren också
Bild

Blev en ny bult istället för pinnbulten, M10 20mm lång :)
Bild

Kåpan rostknackad, dieselbadad och avfettad. Lite kemisk metall runt skarven för givaren och sen på med färg!
Bild

Bild

Sådär, det var det, nu är det ett lite trevligare bilägande :P
Någon som vet hur stor motstånd det ska vara igenom bakaxelgivaren? Jag har 2.88kohm och motståndet ändras när man är nära med en metallbit på insidan :)
Vore skönt å slippa byta den!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering