Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej, jag har en volvo 960 91a import med en b230 turbo. Har efter jag bytit/renoverat motorn pga vevlagerknack fått problem med att den inte vill starta när den e varm...

Har samma topp sen innan, alltså samma givare som innan, blocket flyttade jag över alla mina givare ifrån till det nya. Så alla givare, knack/temp/oljetryck osv är samma som innan.
Om jag kör en sväng, stänger av bilen och ska starta den efter typ 2 minuter igen så vill den inte alls gå igång, då får jag vänta/nöta så hoppar den igång precis innan batteriet ger med sig.
Soppapumparna går, det stinker soppa när den inte vill starta. Grejer jag provat att byta/kollat är, lmm, hallgivare, spjällhus, tändspole, fördelare/rotor, tändkablar,kopplat ur kallstartsventilen, kollat jordkablarna, kopplat ur lmm å lambdasond när den inte vill starta, kollat efter tjuvluft, det är väl det jag kommer på just nu att jag provat. Har ni några tips på vad som kan va fel? Börjar ledsna nu.. Felet uppstod alltså efter motorbytet.
Tack för tipset! Har nu bytt tempgivaren till databoxarna under 3ans insug, och skiftat mellan radioavstörningsrelät och relät bredvid (som har med acn att göra?). Återkommer när jag tagit en längre provtur (Y)

Edit: Idag har jag varit ut å åkt en del å bilen har inte trasslat än efter bytet av tempgivare å skiftet mellan radioavstörningrelät å ac? relät.. Återkommer om den dummar sig igen :)
Batterifråga?

Mitt batteripack från bilen, dvs det som jag[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]

Lätt åtkomligt, lossa luftslang och elk[…]

Handskfacksdelar S40

Hejsan. Jag är på jakt efter dom sm&ari[…]