Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av fromell
Hejsan har en automat Volvo 965:a
Till problemet då! Var påväg hem från jobbet idag,hade gasat lite innan,sen när ja saktade in så tycker jag bilen lät lite konstigt,några sekunder senare tvär dog bilen och fick rulla åt sidan,försökte självklart starta den med startmotorn klickar endast ibland och orkar inte dra runt motorn verkar de som,
Start motorn har vart dåligt och legat emot lite innan,så mina funderingar är om jag har kört ras eller om nånting från start motorn har släppt och blockerar sväng hjulet,låter kanske inte lång sökt..

Nån där ute som har en aning om vad de kan vara?
av fromell
Ska prova försöka dra runt den med spärrskaft imorrn först
Användarvisningsbild
av lennarte
fromell skrev:Start motorn har vart dåligt och legat emot lite innan,så mina funderingar är om jag har kört ras eller om nånting från start motorn har släppt och blockerar sväng hjulet
Kan vara så att du har fel på tänd.låset så startmotorn "hänger med" och brinner upp (luktar ofta bränt då) när motorn går. Då tar batteriet slut på kort tid och motorn stannar. Med lite tur så räcker det med att byta startmotor och tänd.låset (e.v bara kontaktstycket på baksidan). Annars är det kanske som "Zeus" skriver, kamremmen. På en "vanlig" Volvo kan man relativt enkelt skruva bort eller i alla fall lossa på kåpan över kamremmen för att kolla om den "hänger slak", vet ej hur det ser ut på en 6-a.

Mvh
Lennart
av fromell
Var dessvärre så att ett tändstift hade gått sönder och släppt metall i loppet..där av har bilen skurit och säljs nu i delar!

Upptäckte i veckan att RTTI,n verkar ha hoppa[…]

Batterifråga?

Då jag inte vet hur insidan är konstrue[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Hej Har en 2015 V60 där RTTI,n inte fungerat […]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]