Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sceptic
joel80 skrev:2,4 är bäl det lägsta dom rekommenderar? eco-tryck för min är 2,7 eller nått sånt.
Eco tryck är 2,6 men annars är rekommendationen från Volvo 2,3 i fram och 2,1 i bak på min V70 med 245/40 R18. Frågade Pirelli och de rekommenderade 2,5 - max 2,8 till V70. Själv följer jag Volvos rekommendation på 2,6 även om en del däckverkstäder rekommenderar runt 3.
Håller med om att Pirelli Zero är spårkänsliga men så speciellt bullriga tycker jag inte de är. Har i och för sig inte jämfört med något annat än Conti Ice dubb :wink: . Vid däckbyte blir det nog Conti Sport 5 som verkar vara ett vettigt köp.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Blir däcken ens jämnt slitna med 2,3 och 2,1!? :shock:

Hade aldrig kört med så lite i!

Väntar på bil med 255/45 20", sitter Pirelli-däck på den med (dock Scorpion Zero Asimmetrico) men tycker inte det bullrade alls farligt faktiskt. Mindre än min nuvarande V60 R-design. :)
Användarvisningsbild
av Sceptic
XC90_Executive skrev:Blir däcken ens jämnt slitna med 2,3 och 2,1!? :shock:

Hade aldrig kört med så lite i!
Nej det är märkligt att det skiljer så mycket mellan rekommendationerna från Volvo och däckverkstäderna :shock:
Användarvisningsbild
av joel80
Jag ska kolla skylten på bilen imorrn, men jag är rätt säker på att det inte rekommenderas så lågt som 2,1 på nått däck på min. Det kan ju skilja lite från olika årsmodeller och modeller..

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]