- tor 24 apr 2014, 13:40
Dock kikade jag lite på just "Dirac Live" och andra biltillverkare som har detta är Rolls Royce, Bentley och BMW med deras största audiosystem (källa). Och det borgar ju för god kvalité med sådana referenskunder. Hoppas bara nu att det låter lika bra i V60.
Droopy skrev:fortfarande ett processat ljud som det verkar, Dirac Live heter det denna gång:Har just skickat in ett affärsförslag till min ekonomiavdelning för tjänstebil (V60 D4 AWD). Gillar bra ljud så premium sound var ett måste för mig men blev lite rädd när jag läst så mycket negativt om det. Har haft en C30 innan med PS och där gillade jag ljudet. Har dock för mig att det var DynAudio där.
nästa generations ljudförbättringsprogramvara Dirac Live och upp till 12 högtalare från Harman Kardon, bland annat en ny subwoofer med lång slaglängd för förbättrad basåtergivning, nya softdome-diskanter för sammetslen diskant samt nya, större mellanregisterhögtalare i dörrarna och mitt i kupén.
Man får hålla tummarna att det låter bättre iaf, och det borde det göra för dagens PS är verkligen undermåligt.
Dock kikade jag lite på just "Dirac Live" och andra biltillverkare som har detta är Rolls Royce, Bentley och BMW med deras största audiosystem (källa). Och det borgar ju för god kvalité med sådana referenskunder. Hoppas bara nu att det låter lika bra i V60.