Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

har en volvo 744 -88 GLE som kabeln från generatorn hade gått av på och jord kabeln som jag nu har gjort i ordning och efter det startade den fint och jag tog en sväng med bilen men efter ca 10 min så dog den bara i en nedförsbacke. och sedan startade den icke så fick putta hem den (var ca 1 min från huset).

efter det har jag försökt att fixa det och kollade så att bensinpumpen fungerade och om jag fisk gnista men inget av det fungerade. frågade farsan vad jag skulle göra och han sa att jag skulle ta bort den röda kabeln från batteriet och så skulle vi kolla på den senare.

dagen efter kollade vi på bilen och satte tillbaka elkabeln på batteriet och testade att starta den. och såklart så startade den...... men vi ville se vad som gjorde vad som gjorde att den dog så vi gasade upp till ca 5 tusen varv och då helt plötsligt så dog den, och varvräknaren drog ned till 0 direkt när det hände....

så min fråga..... vad kan vara felet ? :O
Mät spänningen på batteriet med motorn igång så ska det vara runt 14V då vet man att generatorn laddar, pappa glömde sätta tillbaka jordkabeln till generatorn efter insugspackningen blev bytt på en bil vi hade så den laddade inte och efter en stund var det för låg spänning i batteriet och bilen dog, inget man tänkte på när man stod bredvid vägen precis :roll:
Batterifråga?

Varför inte bara öppna och kolla? Intres[…]

Jag antar att det är säkring 8 i kupe'n […]

Upptäckte i veckan att RTTI,n verkar ha hoppa[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Hej Har en 2015 V60 där RTTI,n inte fungerat […]