Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick hjälp av den lokala Volvohandlaren att få fram alla artikelnummer på premuim soundhögtalarna från en 2009 (som hade dynaudio), sedan sökte jag på bildelsbasen.se och hittade allt begagnat hos Jönköpingsbildemontering. Det går att få ca 25% rabatt när man köper alla i ett svep om man ringer upp dem.
Har också bytt till dynaudio i min performance anläggning.
Byte 6.5or och satte dit mellanregisterna. Diskanterna kommer beställas inom kort
Men redan nu blev det en klar skillnad i ljudet!
Gjorde inget med dörrarna bak men dom fick jag Fada bort helt då dom förstörde ljudbilden totalt.

Driver högtalarna med HU och det funkar ok men ett slutsteg är på väg för att förbättra ytterligare .
Efter att ha lånat päronens V60 med Premium Sound Harman/Kardon blev jag lite sotis, vill gärna ha bättre ljud i V70:n nu. Framförallt hör jag skillnad på diskanten, den är mycket renare och klarare med Premium Sound.
Är det bara att byta diskanterna i min V70 med High Performance rakt av till Premium Sound-diskanter? Spelar det någon roll om det är Dynaudio eller Harman/Kardon? Passar dörrhögtalarna(bas och mellanregister) rakt av?

Någon som har artikelnummer på högtalarna så man lättare kan söka på Bildelsbasen?
ntense skrev: tis 14 aug 2012, 22:20 En högnivå adapter för 200:- behövdes också
Hej, du har inte hittat någon lågnivå adapter (M.O.S.T ) så man slipper ta signalen efter det Switchade klass D förstärkaren som du gör.

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]

Bilen fungerade utmärkt. 6-cyl 2.9 Manuell Ja[…]

Beställt nya sommardäck, får bli G[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre el[…]