Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cggh
Hej,

Jag är ny här och hoppas få lite input, från er volvoexperter.

Min servo har under senaste 4 veckorna blivit sämre och sämre, det är ett missljud, typ som att den tjuter när jag vrider på ratten när bilen står stilla.
effekten har avtagit mer och mer och tjutandet hörs när servon inte fungerar. Dock kommer det och går. Möjligen är problemet mindre när bilen är kall.

Vad tror ni detta kan vara, måste jag byta hela servopaktetet osv.

Till saken här att bilen 2012 frontalkrockades rejält, kan det påverkan, bilen reparerades för 160,000:-.

bör man utesluta nått innan, kan man lite på verkstäder. är detta kanske nått vanligt fel?????

Stort tack för svar
av cggh
osla skrev:har du kollat så du har nog med olja i servon, brukar börja tjuta eller skorra när det är för lite olja

Jodå, jag har kollat det, behållaren är full och oljan är klar och fin.

Kan det vara så att det är stopp nånstans så pumpen inte får nån olja??
av cggh
apersson850 skrev:Det är inte så enkelt att det är en drivrem som slirar?
Jag vet inte. Kanske.

servo fungerar till och från. Och när den inte fungerar så tjuter den som bara den.

tillsaken hör. Att bilen frontalkrockades rejält för drygt ett år sedan. Och då byttes servo och annat.
På min 850 Turbo fick jag den effekten om jag körde genom en lite djupare vattenpöl. Vatten stänkte upp på remmen, som slirade på pumpens remskiva. Det tog en stund innan den torkat så att servoverkan och laddning kom tillbaka igen. Laddar generatorn som den ska? Man kan ju få samma fenomen om något läcker och droppar på remmen, oavsett om det är vatten eller olja.

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]