Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick erbjudandet hem i lådan idag, blir riktigt sugen. För kännedom så påverkas inte premien om man har Volvia försäkring. Kollade upp det. Det har ju diskuterats tidigare, dock har jag ingen aning hur andra försäkringsbolag gör.
Ni som har gjort denna uppdatering får gärna skriva och berätta i tråden ifall ni får något paket hemskickat innehållande dekaler och annat "godis". Jag har registrerat min polestaroptimering, och fick endast en litet häfte med en ID-kod som bevis på optimeringen när jag registrerade uppdateringen på deras egen hemsida... :cry:
Skruffel skrev:Ni som har gjort denna uppdatering får gärna skriva och berätta i tråden ifall ni får något paket hemskickat innehållande dekaler och annat "godis". Jag har registrerat min polestaroptimering, och fick endast en litet häfte med en ID-kod som bevis på optimeringen när jag registrerade uppdateringen på deras egen hemsida... :cry:
Jag slog till på en Polestaroptimering till kampanjpris samtidigt som jag gjorde 4500-milaservicen idag.....och visst känns bilen lite vassare :-)-) .

Jag fick ett litet flott blått paket från Polestar av den trevliga mecken på Bilia innehållande info och det blå Polestarmärket. Även mallar för ditsättning av märket fanns med. Viktigt att det sitter rätt :wink:
Om du inte fick det här paketet när du gjorde optimeringen skulle jag åka tillbaka och kräva ett.
Okej och då kommer nästa dumma fråga från denna nya flexifuel ägare, är det bara köra upp den här tanken med 95 så man har nån lite kvar sen bara tanka i full med E85? Känns som man borde veta det här när man precis köpt ny bil=)
discokaj skrev:Även utan polestar? Har för mig svärfar pratade om att bilen blev slöare av E85? Eller pratar han i nattmössan? :lol:
Det är snarare tvärtom.. E85 är ett bättre bränsle för högre effektuttag. Därför bland annat rally går på etanol..
discokaj skrev:Okej och då kommer nästa dumma fråga från denna nya flexifuel ägare, är det bara köra upp den här tanken med 95 så man har nån lite kvar sen bara tanka i full med E85? Känns som man borde veta det här när man precis köpt ny bil=)
Ja det är nog inte fel att köra slut på så mycket som möjligt även om bilen klarar av att adaptera om för olika bränsleblandningar..
discokaj skrev:Hej jag står mellan valet och kvalet, Polestar eller R Fälgar 19" vi snackar om en Volvo V70 2011 2.5ft R-Design. Någon som har erfarenhet av detta? Ska man köra 95 eller E85?
Så här skriver Polestar;
"Can I run my Flexifuel model on petrol even after a power optimisation?
Volvo's Flexifuel models can be run on petrol and E85, ethanol, both in the original version and after an optimisation. After a power optimisation E85 is recommended in order to achieve maximum performance from the engine. The car can also be run on petrol, 98 octane, but with slightly inferior performance as a result. 95 octane petrol is not recommended."
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]