Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av swed
Nu är den reg.besiktad också efter uppgraderingen.

Det tog 10 min, behövde inte ens köra in bilen,
han bara tog dokumentet från Volvo plus att jag fick fylla i ett annat formulär.

//B
Användarvisningsbild
av Skruffel
Grattis till optimeringen! Har du någon uppfattning om förbrukningen förändrats i och med optimeringen? På min XC60 blev det ingen lägre/högre förbrukning över huvud taget (enligt Volvo själva) men däremot bättre prestanda. Däremot är ju T6 en helt annan motor, så det hade varit intressant att veta hur den (och ekonomin i övrigt...) påverkas... :)
Användarvisningsbild
av swed
Skruffel skrev:Grattis till optimeringen! Har du någon uppfattning om förbrukningen förändrats i och med optimeringen? På min XC60 blev det ingen lägre/högre förbrukning över huvud taget (enligt Volvo själva) men däremot bättre prestanda. Däremot är ju T6 en helt annan motor, så det hade varit intressant att veta hur den (och ekonomin i övrigt...) påverkas... :)
Tackar,
har inte märkt nån skillnad i förbrukning (blir ju gärna lite "aktivare" körning så här i början...),
men 0,82 till jobbet imorse (lugn, mestadels landsvägskörning) tycker jag fortfarande är bra för 330 hk och 1800 kg.

Men den går som sagt mycket bra, harmoniskt och med bra "klipp".

Tyckte faktiskt däremot att den aktiva farthållaren gick lite ryckigare vid "kökörning", ska prova mer.

//B
Användarvisningsbild
av swed
Nu som först fick jag certifikatet,
nåja bättre sent än aldrig...
Användarvisningsbild
av sura56
På måndag får jag i polestar i min T6:a
av perhall
På ett sätt är det konstigt att Polestar inte är standard. BMW:s 35i har 306 hk och en effektivare låda och är under alla förhållanden snabbare och snålare. Men om Polestar skulle vara standard skulle det kunna se annorlunda ut.. då skulle Volvon vara jämbördig om än aningen törstigare.
PH
Användarvisningsbild
av MartinS
I NA är ju polestar standard på r-design t6. Det är så olika på olika marknader.
Användarvisningsbild
av sura56
sura56 skrev:På måndag får jag i polestar i min T6:a
:x Trodde jag skulle få i polestar igår, men det sket sig ??:-/
När han skulle ladda in det får han bara ett felmeddelande att det inte går
på den här modellen :-O) :-O)
Han dubbelkollade allt och provade flera gånger, men icke.
Han ringde polestar support och kollade med dom med VINnr., det skall gå sa dom.
Provade igen, och med andra datorer,samma fel.
Han ska undersöka vidare och återkommer. Man får väl klara
sig med 304Hk så länge :???:
Användarvisningsbild
av MartinS
Hoppas det löser sig.. Worth waiting for...
Användarvisningsbild
av sura56
MartinS skrev:Hoppas det löser sig.. Worth waiting for...
Haha, det löste sig väldigt bra.
Det visade sig att den redan var "polestarad", men det hade blivit fel vid reg.bes så det fortfarande står 304hk.
Men det skulle Volvo fixa till :D
Tyckte väl den var rätt pigg :D :D
Bränsleledning Volvo 240

Jag blev avrådd av verkstad att ersätta[…]

Hjälp med Vida

Får du några P-koder med din obd l&aum[…]

Smart :-D

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]