Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Körde långkörning i påskas första gången och sen kväll så dök varningen för låg spolarvätskenivå upp.
Jag har TFT-skärm och den lös upp som en julgran. Tryckte då bort meddelandet och körde såklart vidare. Såhär höll det på i mil efter mil efter mil.

Hur tänkte Volvo här?

Är det nödvändig info? Måste skärmen tändas helt med ett stort meddelande? Första gången visst, sen räcker det väl med en liten ikon.

Gör om gör rätt. Eller har jag missat något?
Samma sak på min V70 -09, Det kommer upp stup i kvarten och man tvingas kvittera bort det.
Det är spolarvätska det handlar om, känns snarare som att motorn håller på att rasa eller något så ofta som varningen kommer upp och så tydlig den är.
Spola lite så försvinner den sen. Indikeringen kommer stup i kvarten just när nivån är sådan att det plaskar runt där givaren sitter. Beroende på hur du kör så är det ömsom tillräckligt, ömsom lågt. När nivån sjunkit lite till är det lågt hela tiden. Då räcker det att kvittera bort larmet en gång.

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]