Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av helgonet1
Hej

Upptäckte idag när jag fyllde på spolarvätska att det mesta läckte ut på marken. Förmodligen behållaren som är sprucken lr nån slang som inte sitter på ordentligt men för övrigt så fungerar spolningen både på vindrutan och strålkastarna. Hur svårt/lätt är det att byta den lr måste man lämna in bilen på verkstad? Framför allt vad kostar en sådan tingest? ?:-/
polestar skrev:Stötfångarhölje bör väl avlägsnas för att komma åt spolarburken? :D
Var sitter det? Är det motorskyddet som sitter under motorn?
av r189
Hej.
Han menar att stöfångaren måste tas bort. Är du säker på att du måste byta behållaren?
På min s80-07 så läckte det från påfyllningsröret, borde ju gå att täta med nån packning eller liknande där om det är det.
Gav mig aldrig på det projektet själv då jag inte fick loss behållaren genom att bara ta bort innerskärmen för hjulet. Så tyvärr måste du nog lossa stötfångaren.
För min del nöjde jag mig med att aldrig toppfylla behållaren under den korta tiden jag hade bilen efter att det gått sönder.

mvh
Vojje skrev:förmodligen pumpen som frusit sönder
Läs mitt första inlägg!
r189 skrev:Hej.
Han menar att stöfångaren måste tas bort. Är du säker på att du måste byta behållaren?
På min s80-07 så läckte det från påfyllningsröret, borde ju gå att täta med nån packning eller liknande där om det är det.
Gav mig aldrig på det projektet själv då jag inte fick loss behållaren genom att bara ta bort innerskärmen för hjulet. Så tyvärr måste du nog lossa stötfångaren.
För min del nöjde jag mig med att aldrig toppfylla behållaren under den korta tiden jag hade bilen efter att det gått sönder.

mvh
Är det krångligt lr lika lätt som på den äldre S80?
S6024t skrev:har en -09 ,läcker min åxxå,nivå lampan tänds ,så läckkaget måste vara "långt ner ..men har inte gjort något åt det än
På min tänds inte nivålampan men den läcker ut ganska mycket spolarvätska och på vintern kan det vara bra att kunna utnyttja varenda dl/l.
Har 3 månaders beggaranti på bilen, kan man få det lagat på den garantin tro?
helgonet1 skrev:
Vojje skrev:förmodligen pumpen som frusit sönder
Läs mitt första inlägg!
Tror att "Vojje" kan ha rätt även om han läst ditt första inlägg! :???:
Samma sak hände på en annan bil jag hade och då var det pumpen som gått. Hade inte frusit sönder utan det var något annat knas. Fyllde på och det rann rakt ut.

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]